Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : jaki obiektyw do pomieszczeń do D90

**luk**
07-10-2010, 17:49
Witam

Jestem na etapie kupna D90 samego body do tego potrzebuje dobrać obiektyw do fotografi modeli ubrań na manekinie. Ubranie w wiekszośći ciemna kolorystyka (czarne , szarość, brąz) , chodzi o to by dostrzegalne były szczegóły - krój, szwy itp. Posiadam dwa softboxy do oświetlenia.
Nie mam za dużo doświadczenia w tego typu fotografii , do tej pory robiłem to wysłużonym coll 995, więc proszę o wyrozumiałość. Dobrze by było gdyby udało się połączyć te wymagania z uniwersalnością typu wycieczki, ale ważniejszy piorytet to foto wwyżej wymienionych modeli.

Koszty - do 1000 zł.

burz
07-10-2010, 22:08
35/1,8

messer
08-10-2010, 15:08
Jeśli i tak planujesz używać dodatkowego oświetlenia (przypuszczam, że błyskowego), to nie potrzebujezs do tego mega-jasnej stałki.
Dodatkowo - i tak szkło przymkniesz przynajmniej do f5.6, o ile nie bardziej żeby dostać sensowną GO -- to nie artystyczny portret z papierową głębią, tylko zdjęcie produktu, który ma być wyraźnie widoczny.

W takiej sytuacji prawdopodobnie jesteś to w stanie zrobić nawet kitowym obiektywem 18-105, który można kupić razem z D90 w zestawie.
Kwestia ogniskowej, jaką preferujesz (która zależy od wielkości pomieszczenia, odległości od fotografowanych "modeli" i... własnego upodobania :-)

**luk**
08-10-2010, 16:39
Gaduła
artystyczne to to fotki nie muszą być , poprostu w miare dobre zdjecie produktu , oświetlenie jest błyskowe (softbox), wielkość pomieszczenia to spory pokój , odleglość od modelu około do 3 m by uchwycić całość modelu ( do 1 m wysokości).
Dodatkowo fotki byłyby obrabiane w PS.

messer
08-10-2010, 18:20
No wlasnie. To ja bym sie nie pakowal do takiej roboty w niepotrzebne koszty na full-wypasione-szkla.
Albo polecana przez kolege powyzej staleczka 35/1.8, albo kitowy 18-105, albo.... w zasadzie cokolwiek :)

SlyNik
10-10-2010, 20:15
35/1,8