Zobacz pełną wersję : Dylemat pomocy
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem nikona d60 i mam dylemat od 4 miesięcy odnośnie dwóch stałek Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8 G i Nikkor AF-S 50mm f/1.4G SWM. Potrzebuję do robienia zdjęć mojej pociechy. Które z tych dwóch wymienionych będzie bardziej pasowało do mojej puszki i jeszcze jedno troszeczkę się że jak kupię to będzie problem z ostrością jest to mój pierwszy zakup i nie chce się rozczarować. Jestem fotografem amatorem lubię pstrykać fotki więc proszę o doradzenie tak szczerze czy warto jest z tych coś wybrać czy jakiś inny. Interesują obiektyw żeby zdjęcia były ostre. Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie. PS wiem że było dużo już tematów więc dlatego mój zakup trwa aż 4 miesiące jak nie lepiej. :)
Dlaczego upatrujesz to od razu w problemie? zarówno 35 jak i 50 są obiektywami z którymi nie ma kłopotów, a jak są to bardzo rzadko. Musisz sam zadecydować. Mi osobiście np bardziej odpowiadają kolory z 35, każdy ma inne upodobania. Najprościej będzie jak pojedziesz do sklepu powiedzmy fj podepniesz sobie 35, 50 i zobaczysz który Ci lepiej pasuje, jaki zakres Ci bardziej odpowiada. Pamiętaj ze nie ostrość jest wyznacznikiem zdjęcia.
darkmajin
06-10-2010, 20:11
masakra kolego nie lepiej wziąć 18-55 ustawić na 35/50 i zobaczyć co pasuje ?
ja wole 50mm , ale w pomieszczeniach ciasnawo
Hm nie chodzi mi tak konkretnie o długość ogniskową jak jakość zdjęć robiona tymi obiektywami. Niestety nie ma u mnie w mieście FJ ale miałem stałkę 55/1.4 af i z USA pożyczoną i super zdjęcia robiła tak mi się zdaje kupiłem na allegro 50/1.8 manualna taka bez czipa za 200 zł i ona coś mi nie ostrzy i boję się ze to samo może być z innymi osobiście kusi mnie ten 50/1.4 ze względu na to że miałem to w body i wiem jak to robi ale dużo osób chwali 35/1.8 i do ten dylemat.
[Mariusz]
06-10-2010, 20:50
A 50 1.8 miałeś okazje testować ? Też zacne szkiełko i tanie ;) Może rozważ opcje zakupu 35 1.8 + 50 1.8