Zobacz pełną wersję : Orwo color
Witam
przez przypadek udało mi się wejść w posiadanie nadmienionego filmu Orwo Color NC21. Data ważności minęła 19 lat temu. Mam takie pytanie. Czy jest jakikolwiek sens ładować to do aparatu? A jeżeli już to czy ktoś to jeszcze dobrze wywoła? Z góry dzięki za odpowiedź i zaznaczam, że jeszcze jestem totalnie zielony jeżeli chodzi o fotografie tradycyjną. Pozdr.
sprocket
18-09-2010, 02:02
Chyba lepiej by bylo sprzedac na allegro dla kolekcjonera :)
Ja bym zamroził i sprzedał kolekcjonerowi, ale za 50lat. Zapewne starczy na spokojną emeryturę:D
NC21 negatyw kolorowy, po tylu latach, nie ma sensu wkładać do aparatu fotograficznego, może dla kolekcjonera.
W przeszłości i tak nie dawał dobrych wyników, może z powodu słabej obróbki przez ówczesne laboratoria, a może taki w ogóle do bani był ?
Zawsze możesz go wywołać w czarno białym wywoływaczu, efekt podobny jak przy crosie (czyt. nieprzewidywalny ;))
Zawsze możesz go wywołać w czarno białym wywoływaczu, efekt podobny jak przy crosie (czyt. nieprzewidywalny ;))
Bez sensu, szkoda kadrów.
Najstarsi górale dawno zapomnieli jak się wywołuje w procesie NC
Dzięki za liczne odpowiedzi. Będzie do ozdoby ;)
lodzermensch
18-09-2010, 12:05
Nawet świeży ORWO zawsze był do bani.
Tak mocno przeterminowany może dać ciekawe efekty (?).
Niestety nie da się ich przewidzieć.
do odważnych świat należy czy jakoś tak ;)
masz rolkę? to zrób zdjęcia i wywołaj, koszty małe a zabawa może być przednia ;) no chyba że nic nie będzie widać ;)
Najstarsi górale dawno zapomnieli jak się wywołuje w procesie NC
E tam, cuś tam jeszcze z pomocami naukowymi można wywołać z zakamarków pamięci. Tylko skąd np. t32 do wywoływacza zdobyć.
Sam negatyw może i nie był rewelacyjny, jednak u nas występował w parze z papierem fotoncolur. I to ten drugi skutecznie psuł reputację, temu pierwszemu.