PDA

Zobacz pełną wersję : statyw+głowica na ptaki

pastaleon
13-09-2010, 15:34
Witam serdecznie

Jestem z zamiłowania ornitologiem amatorem.Moje wędrówki na bezkrwawe
łowy to okolice Krakowa,jak do tej pory tylko z lornetką.

Posiadam D90, 18-105, 35 f/1.8

Zdecydowałem się za jakiś miesiąc na zakup Sigmy 150-500.Finanse nie
pozwalają mi na nic innego,także będzie to mój pierwszy i jedyny jak na
razie obiektyw na ptaki.Cóż,trochę ciemny ale...

Mam prośbę o wskazanie odpowiedniego statywu i głowicy do zestawu D90 i
150-500.

Chodzi mi po głowie głowica Triopo DG-3(typ gimbal) - jakieś 750zł.Czy jest na tyle solidna i komfortowa że spełni wymogi na ten
rodzaj fotografii?
No i statyw.Tu kompletnie jestem zielony.Ile statywów tyle opinii.Zestaw
musi niewątpliwie gwarantować nieporuszone zdjęcia.
Na wszystko jestem wstanie przeznaczyć około 1200zł.

lisek00
16-09-2010, 10:46
Ja mam podobny dylemat :)
Po zakupie sigmy 100-300 f4 bez stabilizacji na 300mm obraz w wizjerze skacze jak pchła po bezdomnym psie :)
Pomyślałem że trzeba kupic jakis monopod przynajmniej. A gdzie statyw? Też by się przydał. Kupowanie dwóch rzeczy i targanie ich potem do lasu przyprawia mnie o ból głowy więc pomyślałem czy nie można by połączyć statywu z monopodem. Oczywiście są takie rozwiązania: http://www.benro.cn/EnSite/EnProduct.aspx?ParaId=1&id=131&ProductId=362#
Czy takie rozwiązania zdają egzamin?
Miał ktoś z kolegów takiego transformersa :)

timi
16-09-2010, 11:23
sigma ma to do siebie ze pomimo dużego rozmiaru jest stosunkowo lekka. Bytowanie ptaków to raczej skraje lasów, pól, wiec światełko masz tam w miarę dobre. Dzieki bardzo dobrej stabilizacji myślę ze z reki spokojnie jesteś w stanie coś ustrzelić. Co do statywu. U mnie hula to wszystko na Manfrotto 055xPROB +głowica kulowa. Plus tego zestawu możliwość szybkiej zmiany położenia. Minus to waga. statyw wazy dosc duzo, po kilku godz targania go po lesie odczujesz to w krzyżu.

lisek00
16-09-2010, 11:56