PDA

Zobacz pełną wersję : D90, problem z F--

jackalek
12-09-2010, 23:00
Witam.

Jestem początkujący w fotografii, posiadam Nikona D90 z kitowym szkłem 18-105. W ciągu ostatniego tygodnia podczas próby robienia zdjęć dwa raz pojawił mi się na wyświetlaczu błąd 'F--". W instrukcji zostało napisane, iż jest to oznaka podłączenia obiektywu bez procesora. Na zachodnich forach wyczytałem, że był to również problem D80 i często pomagało wyciągnięcie i ponowne włożenie obiektywu. Dodatkowo działo się to raczej z cięższymi obiektywami.
Osobiście posiadam, tylko jeden obiekty, więc nie demontuję go z korpusu. Aparat zawsze przechowywany jest w futerale. Czy u Was też zdarzają się tego typu problemy ? Jak sobie z nimi radzić ? Czy aparat z takim problemem (występuje on okresowo) nadaje się do oddania go na serwis gwarancyjny ?

Za odpowiedzi z góry dziękuję.
Pozdrawiam.

burz
12-09-2010, 23:04
Było sporo na ten temat. Ten typ tak ma. Poruszaj, może przetrzyj styki spirytusem.
Co do ciężaru - mam 16-85 i 70-300 - a więc cięższe od 18-105 i -FF- doświadczyłem tylko raz, może z miesiąc po kupnie D90. Czyli raczej to nie taka przyczyna. Obstawiałbym plastikowość 18-105.

hryhory
12-09-2010, 23:21
Mam D90 z 18-105 od miesiąca i też okresowo zdarza mi się błąd f--. Pomaga lekkie poruszenie obiektywem, dociśnięcie jakby do korpusu. Zauważyłem, że problem pojawia się głównie kiedy aparat jest w torbie przenoszonej, przewożonej samochodem- widać na skutek drgań jakieś mikroluzy się ujawniają i brak komunikacji. Póki co nie zamierzam reklamować, chyba że problem się będzie nasilał

Antonioo
13-09-2010, 00:17
Czy aparat z takim problemem (występuje on okresowo) nadaje się do oddania go na serwis gwarancyjny ?

Przesadzasz.....rób zdjęcia a nie szukaj dziury w całym.....serwis sobie zostaw na później....

Wysłane z htc

Duder
13-09-2010, 00:31
Nie szukaj na zagranicznych forach ,tylko na naszym.Całe mnóstffffffo.Pobaw się trochę w zakładanie i zdejmowanie,a samo przejdzie.

cervandes