PDA

Zobacz pełną wersję : D3000 + soczewki lub pierścienie do makro

shash12
04-09-2010, 21:34
Witam jest to mój pierwszy post na forum, co nie oznacza ze dużo czytałem.

Ostatnio kupiłem pierwsza moja lustrzankę Nikona D3000 z obiektywem Nikkor 18-105 VR. Dziś wybrałem się w teren aby przetestować mój obiektyw w makro. Po powrocie domu doszedłem do wniosku, że nie będę kupować specjalnie nowego obiektywu do makro, ale zastanowię się nad jakimiś soczewkami. Związku z tym mam ogromna prośbę o pomoc w doborze jakiś soczewek do makro. Jestem amatorem fotografii, więc nie potrzebuje profesjonalnego sprzętu. Zastanawiałem się nad tą soczewką http://allegro.pl/soczewka-makro-10-dioptrii-67mm-67-poznan-i1214757750.html , ale jestem w tym zielony i proszę o dobrą rade.
Edycja : zamiast soczewek mogą być tez pierścienie, wiec proszę o pomoc w wyborze soczewek albo pierścieni , albo jednego i drugiego.
Pozdrawiam Jakub

Gurgul99
04-09-2010, 21:50
http://allegro.pl/obiektyw-helios-81n-2-50-1-2-50mm-nikon-kiev19-i1218345264.html
http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=156658

i masz zestaw do makro oraz obiektyw.

shash12
04-09-2010, 22:06
http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=156658 wiesz może co to za pierścienie, jutro mam urodzinki nie chwaląc się wiec może kasę dostane to to kupię tylko jak się aukcja skończy to nie wiem czy kupie takie pierścienie.

adolfik9501
04-09-2010, 23:06
http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=156658 wiesz może co to za pierścienie, jutro mam urodzinki nie chwaląc się wiec może kasę dostane to to kupię tylko jak się aukcja skończy to nie wiem czy kupie takie pierścienie.

To są zwykłe manualne pierścienie jakich pełno po Alledrogo w cenie 40-50 PLN + wysyłka.

EDIT: Działa to jak "przedłużka" tylko nie przenosi informacji do korpusu (brak pomiaru światła), ani też nie ma popychacza przysłony, więc trza ją samemu do wartości roboczej domykać.

shash12
05-09-2010, 14:51