PDA

Zobacz pełną wersję : D80 + nowe szło (jakie szkło lub zestaw)?

Yeti83
31-08-2010, 08:33
Fotografuje 2 lata D80 (pierwsze szkło 18-55, teraz 18 - 105). Chce czegoś jaśniejszego ale nie bardzo wiem co... Interesował mnie S17-70 2.8-4.0 ale problem z BF/FF i potrzeba dobierania egzemplarza, testowanie go, mydlenie wielu użytkownikom itd (nie znam się na tym) odstrasza mnie. Nie mam u siebie sklepów i specjalistów aby mi w tym pomogli. N18-55 2.8 nie wchodzi w gre bo za drogi (zdecydowanie). co możecie polecić? Fotografia to głównie plener i "portret" (tutaj potrzeba jasności). a może zostawić ten 18 - 105 i strzelić np 35mm (tylko czy to będzie dobry portret, ciasnoty też nie lubię) i SB-900? kwota to 2500zł. Proszę o podpowiedzi i sugestie.
Z góry dzięki

pukas
31-08-2010, 09:37
Fotografuje 2 lata D80 (pierwsze szkło 18-55, teraz 18 - 105). Chce czegoś jaśniejszego ale nie bardzo wiem co... Interesował mnie S17-70 2.8-4.0 ale problem z BF/FF i potrzeba dobierania egzemplarza, testowanie go, mydlenie wielu użytkownikom itd (nie znam się na tym) odstrasza mnie. Nie mam u siebie sklepów i specjalistów aby mi w tym pomogli. N18-55 2.8 nie wchodzi w gre bo za drogi (zdecydowanie). co możecie polecić? Fotografia to głównie plener i "portret" (tutaj potrzeba jasności). a może zostawić ten 18 - 105 i strzelić np 35mm (tylko czy to będzie dobry portret, ciasnoty też nie lubię) i SB-900? kwota to 2500zł. Proszę o podpowiedzi i sugestie.
Z góry dzięki

jeśli portret to 35mm powinno ci wystarczyć, może do niektórych plenerów też... kilka tygodni temu miałem podobny dylemat i wybrałem T17-50 f2.8 - oglądając zdjęcia z tatr i Pienin jestem bardzo zadowolony :-) Co prawda był stres przez pierwsze dni po zakupie, pomimo że zamówiłem od cichego sprawdzałem czy nie ma BF/FF prawie na każdym zdjęciu ( nie tylko testowych). Niemniej muszę przyznać ze jeśli kupisz ostry egzemplarz to świetne szkło. Do portretów używam N50 f1.4 i N70-210.

Yeti83
31-08-2010, 09:46