Zobacz pełną wersję : Jaki korpus wg wymagań..
thorment
29-08-2010, 20:33
Witam. Siedzę tu od jakiegoś czasu, ale jakoś się nie odzywałem jeszcze. Analogową fotografią jako hobby zajmowałem się od kiedy miałem z 12 lat, robiłem zdjęcia się znaczy, wtedy ZEISS WERRĄ z Tessarem 50mm - nadal mam i używam ;)
Od kiedy umarł mi korpus jasziki, nabyłem D90, ale cyfra nie daje mi tyle radości co analog, klisza, matówka z klinem i metalowa optyka.
Z góry zaznaczam ze nie znam się na analogowych lustrzankach nikona ani canona i zadnego w życiu nie miałem w rękach.
Więc pytanie, jaki analogowy korpus Nikona lub ew Canona (tylko dlatego że do tego systemu można podpiąć szkła np z m42 bez żadnych "ale" i używając tańszych adapterów/chipów - jeśli nie będzie pomiaru bez) posiada : matówke z klinem i rastrem oraz pomiar światła (jeśli była w ogóle taka opcja) dla szkieł bez czipów - coś jak D200/300, aby móc uzywać priorytetu przysłony. Oraz korekcje EV.
edit: lepiej mniejszy niż większy
W sumie tyle co mi potrzeba do szczęścia. Propozycje mogą mieć od 5 do 50 lat.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za ewentualny bełkot :)
v2conect
29-08-2010, 21:16
To może F90x ma to co pisałeś i cena nie za duża
F801 F90 F100 F4 F5 maja autofokus
FG FE FE2 FA F3 FM3A manualne z preselekcja przysłony
Pozostałe to albo plasticzany, albo brak pomiaru bez chipa, albo brak preselekcji przysłony
Ustawiłem je mniej wiecej kolejno od najsłabszego do najlepszego
F6 pomijam - cena...
Pozdrawiam i dobrej zabawy życzę :-)
Dodam tylko, że z wymienionych korpusów AF, tylko dwa pierwsze są małe, no może jeszcze F100 (jest wielkości D700), F4, a zwłaszcza F5 to już wielkie krowy.
Wymienione korpusy manualne są małe i zgrabne. Sam śmigam z FM2n i funfactor jest większy niż dowolnej puszki cyfrowej.
To ja jeszcze dodam, ze modele z autofokusem domyslnie nie maja klina, a kwestie wymiany matówki trzeba rozpatrywac dla każdego z osobna.