PDA

Zobacz pełną wersję : Głębia ostrości



Janis
21-12-2006, 22:52
Witam serdecznie. Od pewnego czasu dręczy mnie pytanie [dodam od razu, iż jestem zupełnym amatorek, zielonym w aparatach z 'wymienianymi obiektywami' i innymi bardziej zaawansowanymi niż coolpix'] czy GO w aparatach jest bardzo ważnym elementem [mam na myśli analogi, konkretnie f70, który ponoć nie posiada tej f-cji], czy fotograf, nawet początkujący może się bez tego obyć? Z góry dziękuje za odp. i przepraszam za jakiekolwiek pomyłki.

madmips
21-12-2006, 22:53
sugeruję jednak zgłębić temat i zadać jeszcze raz pytanie, tak żeby można było na nie odpowiedzieć ;)

jarek76
21-12-2006, 22:57
Coś chyba kolega nie rozumie w określeniiu GO
F 70 jeśli czegoś nie ma to podglądu GO, ale tego akurat nie jestem pewien
A Głębia Ostrości nie dotyczy body tylko obiektywu

Jacek_Z
21-12-2006, 23:04
GO jest zawsze. Jakaś. Sęk w tym, by ją sobie umieć zmieniać tak jak sie chce.
przenoszę do własciwego działu - foto-technika

freefly
22-12-2006, 02:07
http://www.dofmaster.com/dofjs.html
Tu mozna sobie policzyć GO.

Janis
22-12-2006, 08:30
Ach, wiedziałem że się wygłupie. Chodziło mi o podgląd GO, cóż to w ogóle jest i jak bardzo przydatna jest ta cecha ?

jarek76
22-12-2006, 08:51
Ach, wiedziałem że się wygłupie. Chodziło mi o podgląd GO, cóż to w ogóle jest i jak bardzo przydatna jest ta cecha ?
W końcu człowiek uczy sie całe życie:)
Jeśli body jest wyposażone w podgląd GO to ma po prawej stronie przy obierktywie taki przycisk który jak wciśniesz to przymyka przysłonę do wartości ustawionej. Widać wtedy jaką będziesz miał GO na zdjęciu
Nie jest to element bez którego nie da się żyć. Ja osobiście bardzo rzadko tego używam

PaSkal
22-12-2006, 12:02
Zasady:

1. Im krótsza ogniskowa obiektywu (tzn. im "mniej milimetrów" ma obiektyw) , tym generalnie większa GO (w ogóle).
2. Im bardziej przymknięta przysłona (tzn. im większa liczba przysłony), tym większa głębia ostrości.