Zobacz pełną wersję : Wątek sentymentalny
Witam,
no cóż, nie odważyłem się gdzie indziej, bo nie pasowało mi albo to albo tamto z regulaminu... .
Chodzi mi o sentyment do aparatów. Wyjaśnię pokrótce o co mi chodzi i poproszę bardzo grzecznie o wyrozumiałość dla mego braku wiedzy, polotu, obycia i doświadczenia!
Otóż jestem amatorem 120% i to pozwoli wykluczyć domniemania moich czynów podstępnych (prawie).
Chodzi mi o to, że porównujac aparaty nie mogę się oprzeć wrażeniu szczególnej jakości obrazku z D70 lub D70(s).
Chodzi mi o obrazek surowy. Chodzi mi też o jego PODATNOŚĆ (celowo duże litery) na obróbkę (oprócz jakości).
Temat jest całkiem dziwny, ale chciałbym wyjaśnić powód tej próby. Otóż chciałbym zdać pytanie, czy najnowsze technologie dają nam to co poprzednie i jeszcze coś, czy raczej zamieniamy pewne wartości na inne?
Przepraszam za taki dziwny temat, ale jest on wynikiem mego oberwowania zdjęć z testów i kolejnej próby zmiany body.
Pozdrawiam
Grzegorz Wakulski
ps proszę wybaczyć nieskoordynowane myśli, nie jestem dziennikarzem ani człowiekiem tzw pióra...
D70 rzeczywiscie obrazuje swietnie. moze nie jak D700 ale... swietnie.
To jest subiektywne odczucie. Przyzwyczaiłeś się do pewnego schematu jaki wniósł w Twoją ocenę obrazka i porównujesz go do innego. D70 to naprawdę dobry aparat ale umówmy się że jego zamienniki które pojawiły się później mają trochę lepszą matrycę i oprogramowanie. Czy same w sobie są lepsze. Pewnie tak, biorąc pod uwagę jakieś kluczowe dla naświetlania sprawy (czułość, DR czy jak to się nazywa, itd). Ja bardzo lubiłem D70 i jako zapas chciałbym ją mieć.
grudzinsky
05-08-2010, 18:59
D70 dawalo duzo lepszy obrazek od D80, a to za sprawa ilosci pikseli rozlozonych na matrycy. w D70 bylo ich tylko 6mln, a w D80 10.1mln, a wiec zageszczenie poltora razy wieksze niz w przypadku d70. nadal twierdze, ze D70 to super pucha i sam nie wiem dlaczego sprzedalem ten aparat...cos mnie podkusilo na nowszy model ;)