Zobacz pełną wersję : Ślubnie do D700
Witam,
Systematycznie szkolę się w fotografii ślubnej, wkrótce mam zamiar zakupić też Nikona D700 i w związku z tym pytanie o obiektywy.
Obecnie posiadam stałki 35 f/18 i 85 f/1.8 - obie bym z D700 używał. Ponieważ z kasą na początku bardzo blado i wydatek D700 + lampa SB-900 pochłonie większość budżetu to nie stać mnie na Nikkora 24-70 f/2.8. Wydaje mi się, że jednak będę potrzebował szerzej jak 35mm stąd prośba o poradę.
Myślałem o stałce Nikkor 24mm f/2.8 (widziałem ostatnio na allegro za ok 1300zł - cena w zasięgu) z drugiej strony jak robię te śluby to często brakuje mi nieco zoomu więc może jakaś Sigma 24-70 f/2.8, albo coś z przedziału 17-35mm f/2.8 (tu zdaje sie Nikkor i Tamron) - ponieważ w optyce FF jestem totalnie zielony, a już zupełnie nie wiem jak D700 sprawuje się z w/w obiektywami ani też jak takie zestawy dają radę w foto ślubnym będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi !
Pozdrawiam serdecznie,
Coin
ThomasVoland
30-07-2010, 11:47
SB600 nie wiem czy jest dobrym pomysłem, ślubów nie robię. Ale chyba to za słabe będzie. Poza tym na pewno nie kupiłbym SB tylko lepszego Metza (zresztą tak też dwa razy zrobiłem i trzeci raz też bym zrobił).
Co do szerokiego kąta - sigma ma w tym segmencie lepsze stałki, ale też droższe od Nikkora. Ten Nikkor zbytniego szału nie robi. Generalnie w szerokim kącie stałki nie wydają mi się dobrym pomysłem, mimo że ogólnie jestem zwolenikiem stałek. Tamrona 17-35 nie kupisz, chyba że znajdziesz używkę (i znowu Nikkor w tym zakresie jest taki sobie). Ja nie potrzebując całkiem szerokiego, kupiłem S24-70 dla dolnego zakresu. Górny jest w tym obiektywie zdecydowanie słabszy. Jest jeszcze mniej szeroki Tamron 28-75, ale ma o wiele gorszy AF (mnie na tyle irytował że nie brałem Tamrona pod uwagę).
SB600 nie wiem czy jest dobrym pomysłem,
Oczywiście tam była literówka - miałem na myśli SB-900