PDA

Zobacz pełną wersję : Profesjonalna fotografia

Kargulo
22-07-2010, 17:41
Witam

Przeglądam sobie fora i różne strony o fotografii oraz porfolia i jakoś tak dostrzegłem że każdy no prawie każdy ( bo są wyjątki) pisze np na swoim blogu czy portfolio dwa słowa "profesjonalna fotografia".

Szukałem znaczenia tego wyrażenia i jakoś nie za bardzo mi to szło, czy ktoś może mi napisać co to znaczy.

NIe wiem.

Że co, jak się na D3x i zestaw lampek w studio i się zgarnia kase to jest się profesjonalistą ?

I gdzie jest ta granica między fotografem a profesjonalnym fotografem?

Czy jest ktoś chętny do powiedzenia " ja jestem profesjonalistą " i dlaczego.

hmm...

freefly
22-07-2010, 17:55
"Profesjonalny" to przymiotnik, który odwołuje się do "profesji", czyli zawodu.
Nie widzę, żeby dorabiać do tego głębszej ideologii.

A granica jest taka sam jak, pomiędzy fryzjerem, a profesjonalnym fryzjerem.

Duca
22-07-2010, 18:41
jeśli za zdjęcia bierzesz pieniądze to jesteś profesjonalistą, zawodowcem ;)
profesjonalny fotograf = zawodowy fotograf.

Sendilkelm
22-07-2010, 19:00
Prawdopodobnie dylemat się pojawił, gdyż od pewnego czasu w internecie słowo profesjonalista jest nadużywane w postaci skróconej "pro" do osób, które są w danej dziedzinie po prostu dobre. :)

andrzej_laskowski
22-07-2010, 20:07
Dla mnie proste. Profesjonalny, to taki który sie z tego utrzymuje. I bez znaczenia czy robi to sprzętem za 500 zł czy 50 tys.
Tak samo bez znaczenia jakie sa efekty jego pracy. Jeśli mu placą, znaczy że jest tego wart, albo że ma kogoś w firmie. ;)

wywar
22-07-2010, 20:34
Profesjonalny to jeszcze nic. Lepsza od profesjonalnej jest artystyczna fotografia i skrót art niż pro :D Teraz kupujesz propuchę i jesteś PROfoto, a artystą trzeba się urodzić :D Studio fotografii artystycznej lepiej brzmi niż profesjonalny fotograf :D Teraz ludzie chcą artyzmu ,a nie profesjonalizmu :D

teh_14m3
22-07-2010, 20:38
jeśli za zdjęcia bierzesz pieniądze to jesteś profesjonalistą, zawodowcem ;)