PDA

Zobacz pełną wersję : Monitor graficzny jaki?

kubamisiura
21-07-2010, 12:57
Witam

Z gory przepraszam za powtarzalnosc ale moze ktos sie wypowie jasniej wsrod tego gąszczu zdan na temat monitorow graficznych.

Moj monitor samsung wiadomo jest zwyklym monitorem i nie ma kalibracji sprzętowej czyli nie uzyskam takich kolorow jak laboratorium wywołuje. zdjecia sa ciemniejsze a kolory nie takie jak chcem.
Zatem planuje zakup takiego monitora w cenie 1500zł uzywany lub nowy. Z tego co wiem nie bedzie to najwyzsza pólka ale chociaz zblizona do obrobki zdjec. Nie jestem grafikiem typowym tylko obrabiam fotki.
Nie wiem czy watro ładowac wiecej niz 1500zł w sprzet w takim razie.

Na oku miałem nastepujące monitory:
NEC P221W
Eizo 2202
eizo 2230
A moze ktos zna inne i zaproponuje
słyszałem iż monitory niektore inne monitory jak Gateway maja matryce powyzszych firm ale sprzedawane sa pod inna marka. czy to prawda.

Rowniez zalezy mi na recznym dostoswaniu monitora do labu, niestety juz niestarczy mi kasy na kalibracje kalibratorem np eye'em. Czy da sie to w miare zrobic.
Prosze o propozycje. Jaki zakup jest dla mnie najodpowiedniejszy. interesuje mnie przynajmniej 22cale przekątna

Kyle
21-07-2010, 16:31
NEC P221W ma sens raczej po sprzętowej kalibracji spektrofotometrem.

EIZO S2202W ? - skreśl od razu (TN)

EIZO S2230W ? ... raczej S2231W - można brać pod uwagę.

Tom01
24-07-2010, 22:12
Moj monitor samsung wiadomo jest zwyklym monitorem i nie ma kalibracji sprzętowej czyli nie uzyskam takich kolorow jak laboratorium wywołuje. zdjecia sa ciemniejsze a kolory nie takie jak chcem.

Zdjęcia są ciemniejsze bo monitor jest za jasny i/lub w pomieszczeniu za ciemno. Po podstawa. Inne kolory to kwestia ustawienia monitora. Kalibracja sprzętowa wcale nie jest wymagana do osiągnięcia satysfakcjonującej zgodności z minilabem. Wszystko zależy oczywiście od poziomu wymagań ale o sensownych wynikach możemy mówić po poprawnej regulacji monitora i oprofilowaniu.