Zobacz pełną wersję : Jakie obiektywy do D5000 ???
Odrazu napiszę, że jestem laikiem w temacie obiektywów. Przymierzam się do zakupu lustrzanki Nikon D5000. Potrzebuję aparatu uniwersalnego do dobrych zdjęć zarówno wewnątrz domu jak i zdjęć w plenerze ( szerokokątnych i czasami jakieś dobre zbiżenia ) w czasie podróży wakacyjnych.
Pytanie - czy bardziej opłaca się kupić ten aparat z uniwersalnym obiektywem Nikona 18-105 , czy kupić zestaw obiektywów Nikona - 18-55 ( jest w standarcie) i dokupić teleobiektyw Nikona 55-200 ???
Może macie jakieś inne pomysły na obiektywy - proszę o wyrozumiałość i o fachowe porady.
18-55 i 55-200 + 35/1.8 na poczatek.
A ten 35/1,8 to do jakich głównie fotografii ??? Napiszcie mi do jakiich głównie fotek stosuje się teleobiektyw 55-200 ???
marciing
19-07-2010, 18:01
35 1,8 to tzw standart. 55-200 przyda się do wszystkiego co jest daleko a nie chce Ci się podejść ;)
Ja bym zaczal 18-55 jak bedzie za krotko do dokupisz 55-200. Ja kupilem 2 w komplecie i 55-200 sprzedalem bo uzylem 3x.
Do tego 35 1.8 jest rowniez fajnym pomyslem o ile bedziesz mial cierpliwosc do stalek (ale roznica w jakosci "spora") <= jesli jednak tylko imprezy, wyjazdy to bym 35 1.8 odpuscil, ale fajnie miec :)
A jaki obiektyw w rozsądnych pieniądzach zrobi dobre zdjęcia krajobrazu - tak oby jak najwięcej przestrzeni uchwycił na fotce ??
A czy nie lepszy będzie do wszystkiego standartowy obiektyw Nikona 18-105 ??
Mariusz888
19-07-2010, 19:08
To może kup sobie od razu 18-200VR? ;) będziesz miał wszystko w jednym bo widzę że taka opcja chyba Cię najbardziej interesuje - tak przynajmniej wnioskuję z tego co piszesz ;)
Tak na początek zależało by mi na jedym uniwersalnym obiektywie , a w przyszłości sobie dokupię jakiś pożądny teleobiektyw i szerokokątny.
Niestety obiektyw 18-200 narazie chyba nie wchodzi w grę, bo kosztuje ponad 2000zł. Myślę nad 18-105 gdyż jego cena około 900zł jest do zaakceptowania. Za całość chcę zapłacić około 3 tysięcy złotych.