Zobacz pełną wersję : D40 czy D80? Proszę o radę
Jestem początkujacym fotoamatorem i nie wiem dlaczego ale upodobałem sobie Nikona. Zastanawiam się nad zakupem. Mam dylemat: D40 czy D80? Nie chce aby aparat był dla mnie za trudny, a z drugiej strony nie chce się nim znudzić po krótkim czasie. Chcę, abym pracując z nim rozwijał się. Interesują mnie zdjęcia portretowe, a także modelek. Chciałbym pracować w agencji jako fotograf. Od czego mam zacząć? Prosze o rade...
spiritchaser
12-12-2006, 12:28
Jeśli masz takie plany, żeby robić zdjęcia zawodowo, to D40 zdecydowanie nie jest dla Ciebie.
Jezeli powiem, ze D40 jest polowa D80, to raczej nie bede mial powodu uwazac sie za oszusta ;)
Wbrew powszechnej opinii obydwa sa fajne, ale D80 znacznie mniej ogranicza. Powalajaco.
W razie czego, zawsze mozesz kawalek pojechac na zielonym, ale jesli lubisz manipulowac, to zapewniam, ze dlugo tak nie wytrzymasz ;). To wrecz uduchowiona puszka...
Nie ma o czym mówić - większość obiektywów nadająca się do fotografii portretowej nie będzie działała z D40. Chyba że będziesz ostrzył ręcznie.
Jezeli powiem, ze D40 jest polowa D80, to raczej nie bede mial powodu uwazac sie za oszusta ;)
Potwierdzam :-) I to nie tylko w kontekście ilości funkcji i możliwości ale również wymiarów fizycznych.
Miałem okazję wczoraj "pomacać" D40 - to jest naprawdę maleństwo ! Nie mam dużych dłoni ale nie bardzo sobie wyobrażam jak można stabilnie trzymać taką puszkę z jakimś większym szkłem (np. 70-200/2.8 VR).
Zdecydowanie polecam badanie "organoleptyczne" :-) - niejednego skutecznie wyleczy z myśli o D40.
pozdrawiam
Paweł
Mam dylemat: D40 czy D80?
d50:twisted:
d50:twisted:
Za przedmówcą ;-) ,
jeżeli masz kasę (nie tylko na samo body) to kup D80, jeżeli nie to kup D50 a odpuść sobie D40.
Aktualnie D70 także jest w dobrych cenach, samo body widziałem gdzieś za 1700.
dzięki za rady. już troche wiem na czym stoje
Jacek Wrzesińsk
12-12-2006, 21:29
Albo d70s,jest teraz w naprawdę dobrej cenie!
Archangel