Zobacz pełną wersję : jaki obiektyw - d5000
witam i prosze o radę , od razu zaznaczę że jestem kompletnym laikiem w dziedzinie fotografi , umiem jedynie obsługiwac aparat ( dzięki ci wielki za instrukcje obsługi ) i to nie wszystkie funkcje bo jest ich za dużo :) i zgrać sobie zdjęcia na kompa . mój problem polega na tym ze obiektyw który byl w zestawie z d5000 jest za słaby tzn. potrzebuję takiego ktory zrobi mi w miarę dobre , wyrażne zdjęcie poruszającego się obiektu oddalonego o ok. 80-100 m . a równocześnie po chwili będącego np. 20 m odemnie . zdjęcia są robione podczas zawodów jeżdzieckich , gdy córka jest na odległym końcu parkuru wówczas recznie przybliżam obiektywem ją w kadrze ( na max. ) aparat mam ustawiony na zdjecia sportowe , seryjne , jak póżniej zgram na kompa i obrabiam programem to owszem programem wyciągnę ją jeszcze blizej ale np. twarz jest już niewyrażna , np. mocno zacieniona , czy mogłabym prosić o podanie symbolu obiektywu który będzie lepszy do takich zdjęć ? tylko pliss konkretny symbol , bo te przesłony , czasy itp to dla mnie czarna magia . teraz użytkowany obiektyw to ten o symbolu 18-55 VR , granice cenowe to do 1300 zł za nowy albo używany , wiem że to mało no ale cóż więcej raczej nie ,,uskrobię ,, . prosiłaby też o radę na co zwrócić uwagę kupując używany , ewent gdzie sa jakieś gieldy sprzętu używanego godne polecenia . dziękuję wszystkim za cierpliwość czytania , mam nadzieję że problem przedstawiłam przejżyście :)
niezabitowski
08-07-2010, 00:13
W temacie lustrzanek dopiero raczkuję ale ja bym brał albo 18-105 VR jeśli chcesz mieć także szeroki kąt albo 55-200VR jeśli chcesz mieć szeroki kąt i zostawiasz obiektyw, który masz. Obydwa są tak jak Twój ze stabilizacją. Ew. możesz polować na 70-300 VR. Poczytaj trochę o ogniskowej, itp to zajarzysz co znaczą te liczby w obiektywach a najlepiej kup jakąś porządną książkę:)
Pozdrawiam