Zobacz pełną wersję : nikon d70 zdjecia seryjne z lampa i wyzwalacz radiowy
bartek_8000
11-12-2006, 22:48
witam. chce kupic lustrzanke cyfrowa nikon d70 ale potrzebuje najpierw kilku informacji. przede wszystkim czy ten model apartatu dziala z wyzwalaczami radiowymi lapm blyskowych (albo z wyzwalaczami na podczerwien)? mam starszy model lampy (metz 60 ct1) i juz wiem ze przy bezeposrednim polaczeniu z aparatem jest problem z napieciem, a jak jest przy wyzwalczach na odleglosc?
druga watpliwosc dotyczy zdjec seryjnych. przy jakich czasach migawki (najdluzszych) moze tan aparat robic seryjki? chodzi mi o seryjki wlasnie przy uzyciu ww metza i wyzwalacza radiowego (ktory podobno tez ma opoznienia i czas synchroniacji trzeba utawic na mniejszy, chyba w tym przypadku na 1/250- czy to prawda?)
bede bardzo wdzieczny za wszelkie inforamcje i pomoc. jestem zielony jesli chodzi o cyfraki a chcialbym zaczac z nimi przygode
jeśli chodzi o wyzwalacz radiowy (nie żaden cls) to radyjko wpinasz na aparat i jedziesz wszystko na manualu (wiec jak Ci pasuje to możesz nawet mieć 1/4000 i f22 a to że zdjęcie bedzie czarne to już na Twoj problem nie aparatu ;) )
Co do drugiego pytania to chyba Ci chodziło o najkrótsze czasy migawki ( 3kl/s co nie znaczy ze migawka nie może być 1/8000 więc ogranicza Cie w serii jedynie sama jej szybkość), no chyba rzeczywiście masz na myśli najdłuższe czasy to wtedy 30" lub bulb :D !-a jak już w tym wszystkim wyrobi się Twoja lampa to sam nam opowiesz jak sprawdzisz. A co do tych opóźnien przez radio to może wkrótce będę specjalista bo wlasnie jedzie do mnie cała armia sb i radyjek :D
a własnie jesli juz mowa o wyzwalaczach radiowych to czy moge kupic taki niby do lamp studyjnych a uzywac go ze zwyklymi palnikami? wiadomo ze trzeba przejsciowke bo raczej nie ma l.blyskowych z wejsciami na duze jack'i :)