Zobacz pełną wersję : Prosba o pomoc Nikon D90
Tomek9210
04-07-2010, 16:19
Witam wszystkich, z gory przepraszam z moje banalne pytanie, poniewaz jutro rano wylatuje na wakacje i nie mam czasu przegladac forum
wczoraj zakupilem Nikon D90, nigdy wczesniej nie mialem do czynienia z takim statkiem, w cyfrowkach zawsze uzywalem ustawien automatycznych i wszystko bylo OK, np: jak fotografowalem osobe na jakims tle to zawsze wszytko wychodzilo ostre, niestety przy ustawieniach auto mojego Nikona zawsze cos jest nie ostre, albo fotografowana osoba albo tlo. Prosze o pomoc co powinienem zmienic w ustawieniach aparatu, nie jestem nawet fotografem amatorem, po prostu zawsze chcialem miec taki aparat i teraz moje marzenie sie spelnilo.
Z gory dziekuje za pomoc
Jako ze nie masz czasu powiem Tobie o co chodzi........w ustawieniu auto aparat otwiera tobie przeslone do maksymalnej wartosci (zeby uscislic to bedzie pewnie f3,5) zeby czas byl optymalny do wykonania dobrze naswietlonego zdjecia........
Aparat ustawia ostrosc tam gdzie w danej chwili zlapie co juz widac w wizjerze, powoduje to tzw. plytka glebie ostrosci to jest powodem tej "nieostrosci" (to jest zaleta a nie wada), najprosciej....zwracaj uwage na to gdzie aparat lapie ostrosc;)
A jezeli chcesz tego uniknac to uzywaj priorytetu przeslony (na pokretle to jest A) ustawiajac przeslone na f8 i juz bedziesz mial inne efekty...czyli bedzie ostrzej za fotografowana osoba (choc nie do konca tak to wyglada).....
A poza tym to powinienes poczytac zanim zaczniesz wyzywac sprzet.......najlepiej biegiem do empiku i kup sobie na wakacje ksiazke o podstawach fotografii......FOTOGRAFII a nie malpko aparatach.....
Wakacje to swietny czas na lektore i bedziesz mial sporo czasu na nauke.......a z tego co przeczytalem sporo jeszcze przed Toba! Aaaa i w instrukcji tez jest sporo o tym wiec bierz ja ze soba obowiazkowo!
Zycze udanych wakacji;)
pioter m
04-07-2010, 16:32
Sprzedaj i kup kompakt. Polecam fuji hs10.