Zobacz pełną wersję : krajobraz za dnia.
Chciałbym sie dopytać, co bardziej zorientowanych pejzażystów, jak sobie radzą, z robieniem zdjęć za dnia, kiedy słońce jest wnet w zenicie, albo jest tak wysoko, że warunki foto i tak dośc trudne.
Nie mam doświadczenia, jeśli chodzi o krajobarazy, przy czym wiem, po co sobie sprawiłem filtr polaryzacyjny i dlaczego na pierwszym planie powinno być coś co przykuwa uwagę...no chyba, że robimy jakiś minimal i łamiemy zasady gry ;).
Jednak do dziś nie rozwiązaną dla mnie zagadką jest robienie zdjęć za dnia. Wschody słońca teraz są dla mnie zbyt wczesne :P, a zachody z kolei troche zbyt późno, więc chciałbym się na te zdjęcia wybrać o godzinie...powiedzmy 15.
I tutaj dochodzę do sedna mojego problemu, czyli:
-) mnóstwo ostrych cieni na zdjęciu,
-) przepał tu, przepał tam (może braketing by pomógł?),
-) kolorystyka, wyblakła, choć to chyba kwestia pracy w PS,
Wiem, że pytania tu przeze mnie stawiane, to taka trochę amatorka, ale ciągle się uczę :D.
W takim przypadku, dla zdjęć najlepszym wyjściem będzie... nie robienie ich. Mówię całkiem poważnie. Nawet rewelacyjny motyw, kadr, widok wygląda po prostu słabo w stosunku do tego jak jest np przed zachodem. Ja nie robię zdjęć w takich godzinach, bo to po prostu nie ma sensu...
Zresztą jak to zachody zbyt późno? Wychodzisz o 19 w plener, połazisz trochę, światło już jest przyjemniejsze, znajdziesz miejsce/kadr, czekasz na najlepsze światło i... pstryk!
sejmajnejm
03-07-2010, 09:22
bo krajobraz nie jest prosty... a jezeli wschod za wczesnie, a zachod za pozno to pronowalbym raczej poszukanie innego tematu. Bo imho dobre zdjecia krajobrazu trzeba 'wychodzic'.
pzdr.
A.
wasilewk
03-07-2010, 09:26
W takim przypadku, dla zdjęć najlepszym wyjściem będzie... nie robienie ich. Mówię całkiem poważnie. Nawet rewelacyjny motyw, kadr, widok wygląda po prostu słabo w stosunku do tego jak jest np przed zachodem. Ja nie robię zdjęć w takich godzinach, bo to po prostu nie ma sensu...