PDA

Zobacz pełną wersję : proszę o poradę F55, F60 czy F65

pavlos
10-12-2006, 21:32
ostatnio miałem F55 w rękach i bardzo mi się nim fajnie robiło zdjęcia, ale już się skończył z powodów nie zależnych od niego samego
mam skromny zasób pieniędzy rzędu 300-400 zł max (i to łącznie z obiektywem :( ), w f 55 brakowało mi tylko ciągłego nastawiania ostrości
jestem amatorem, pokochałem zdjęcia jakieś 2 lata temu niecałe
proszę o podanie za i przeciw od większych fachowców niż ja mały robaczek ;)
pozdrawiam

Kusza
10-12-2006, 23:31
Witam

Z modeli które podajesz najlepiej imo upolować F65, a myślę że można w tej cenie i F75 złapać. Z kitowymi obiektywami. Ciężko mówić o jakiś wielkich różnicach pomiędzy korpusami w tej klasie, ale co wyższy numerek to wyższy :)

Valdek_Tychy
10-12-2006, 23:51
Hm... środki finansowe faktycznie masz mocno okrojone,sam korpus w tej kwocie to i owszem można dość fajny złapać,F70,75,F801 czy nawet F90 ale z obiektywem ??? Mając do wyboru z tych trzech które wymienileś jednak wybrałbym F65 ze względu na to,że jest co nieco bardziej zaawansowany od F55 z koleji F60 może współpracować z obiektywami manualnymi i jest trochę tańszy od 65-tki przy parametrach praktycznie takich samych,jest większy i solidniejszą ma budowę ale jest konstrukcją starszą niż F65.

Piotr Wągrodzki
11-12-2006, 00:25
Witam,

F55 nie znam.
Fotografowałem przez pół roku F65, ale postanowił wykąpać sie w pięknej rzece Wdzie.
Potem kupiłem F60, którego używałem przez kilka lat.

Osobiście wolałem 60-tkę, ale znam takich, którzy wolą 65-tkę.
Poniżej zestawienie różnic:

Nikon F60 / Nikon F65

Autobracketing
- / +

Zdjęcia seryjne
- / +

Podgląd głębi ostrości
- / +

Pomiar ostrości
1-polowy / 5-polowy

Zdalne sterowanie
- / +

Wyłączenie oświetlenia
- / +

Obsługa obiektywów AF-S i VR
- / +

Tryb REAR pracy lampy
- / +

Szybkość przesuwu filmu
1 klatka / s 2,5 klatki / s

Włączanie lampy
Manual / Auto

Masa
575 g / 395 g

Liczba przewodnia lampy
15 / 12

Synchronizacja lampy