PDA

Zobacz pełną wersję : Legitymacja z kurii biskupiej na rejestrownie zdjęć w kościele

bogmar_72
28-06-2010, 11:42
Witam!
Mam pytanie czy jest coś takiego jak OBOWIĄZEK posiadania legitymacji wydanej przez Kurię Biskupią upoważniającą do rejestrowania ceremonii w kościele. Czy posiadanie w/w legitymacji daję większe uprawnienia w bieganiu z puszką po kościele w trakcie ceremonii. A może jest to kolejny certyfikat-dokument w kolekcji własnej.

Pozdrawiam
Bogdan

himi
28-06-2010, 11:50
Możesz nie mieć. Jak trafisz na formalistę księdza to masz problem nie do ogarnięcia. Ja ani razu nie musiałem pokazywać, ale mówię im, że jestem po kursie. Czy warto go kończyć? Mi się opłaciło, bo jako nieczęsto goszczący w kościołach nie o wszystkim miałem dużą wiedzę. Po kursie wiem więcej - zatem było warto. Dowiesz się, że ,,bieganie z puszką'' ma swoje jasno określone granice. Ja bym wysyłał wszystkich na kurs, trochę to temperuje niektóre temperamenty. Kamerunom niektórym zaleciłbym repetowanie tych kursów - wielokrotnie. Latanie po ołtarzach to dla wielu z nich norma.

credka
28-06-2010, 12:00
nie można tego raczej nazwać obowiązkiem, ale warto taki kurs zaliczyć. Jak już himi napisał, dobrze jest poinformować o ukończeniu takiego kursu, a i sama obecność na nim może się przydać ;) Legitymacja nie daje gwarancji, że ksiądz zgodzi się na robienie zdjęć w kościele, bo ma prawo odmówić (podobno), jednak zwiększa to możliwość na bezstresowe załatwienie wejścia :)

bogmar_72
28-06-2010, 12:12
Wobec tego, jeżeli chciałbym uzyskać taką legitymację jaka jest droga jej uzyskania.
Zgłosić taką potrzebę do lokalnego proboszcza czy bezpośrednio do kurii biskupiej.
Gdzie można pobrać potrzebne druki itp. Zależy mi na czasie, bo już w sierpniu mam
do zrobienia w rodzinie zdjęć ślubnych. Jak, gdzie i na jakich zasadach mógłbym ukończyć kurs ?

Pozdrawiam
Bogdan

ZgReDoL
28-06-2010, 12:21