Zobacz pełną wersję : D3000, pierscienie posrednie i brak regulacj przyslony
Witam. Jestem nowy i zielony wiec prosze o wyrozumiałość, a wiec w pospiechu kupilem pierscienie posrednie (manual) do mojego kita dla wypróbowania makro, czy wciagnie czy nie, ale nie doczytalem i okazalo sie ze nie moge regulować przyslony.
Co teraz ? Oddawać ? Czy może jakis obiektyw dokupic ? (cos taniego)
Zeby nie bylo ze nie czytalem nic na forum, wiec napisze ze slyszalem o heliosie ale niewiem czy do mojego bedzie pasowal.
Z gory dzieki.
Helios bedzie pasowal(oczywiscie przejsciowka na m42 wymagana). Ale mozesz tez sprobowac zablokowac czyms przyslone w kicie, tam jest taka blaszka, ktora nia steruje. Wsadz tam cos, co bedziesz w stanie latwo wyciagnac.
Podpowiecie jakis konkretny ?
Za cenę obiektywu kupisz drugie pierścienie z przeniesieniem automatyki.
heliosa 58mm dostaniesz za ok 40zł + przejściówka 30zł (no i ceny przesyłek) potem poczytaj jak zablokować bolec w tym heliosie abyś mógł sterować przesłoną
możesz też podpiąć go odwrotnie to kita co masz rozumiem ze to 18-55 - używać będzie można tylko przy długim końcu a potrzebny pierścień co ma gwint zewnętrzny po obu stronach o średnicy 52mm
przespol
13-10-2010, 10:55
Czy ktoś się orientuje czy jest sens odwrotnie zamontować tego Heliosa na nikkorze 18-105 przy pomocy pierścienia odwrotnego mocowania z redukcją 67mm na 52mm? Czy da się z tym zestawem uzyskać "większe powiększenie" niż przy pomocy samego Heliosa i pierścieni pośrednich?
Zamiast heliosa proponowałbym coś takiego: http://allegro.pl/industar-3-5-50-macro-i1269285707.html
niepozornie wygląda ale jest żyletka, moje dwa heliosy wymiękają przy nim
marcin_G
13-10-2010, 15:10
Czy ktoś się orientuje czy jest sens odwrotnie zamontować tego Heliosa na nikkorze 18-105 przy pomocy pierścienia odwrotnego mocowania z redukcją 67mm na 52mm? Czy da się z tym zestawem uzyskać "większe powiększenie" niż przy pomocy samego Heliosa i pierścieni pośrednich?