PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw do jasnych zdjęć bez lampy

piklop13
24-06-2010, 09:23
Witam wszystkich. Jestem amatorem i dopiero zaczynam moją przygodę z fotografią.

Mam:
Nikona D80
OBIEKTYW NIKON AF-S DX NIKKOR 18-200
Lampa SB 800

Mam obiektyw szerokokątny i chcę dokupić inny obiektyw który umożliwi mi:
Robiłem zdjęcia u chrześniaka na komunii z lampą i pierwszy plan zdjęcia jest oświetlony natomiast tło wychodzi bardzo ciemne, szare. Próbowałem zdjęcia robić bez lampy na programie "ruch" wychodzą znaczenie lepiej tzn. całe zdjęcie jest jasne, ale bardzo dużo zdjęć wychodzi poruszonych . Jedynie bez zuma udaje się zrobić zdjęcia lepsze bez poruszenia ale dużym minusem jest to że nie mogę na zumie zrobić zdjęcia.
Klasa miała wynajętego fotografa który robił wszystkie zdjęcia bez lampy, oczywiście widziałem te zdjęcia kilka dni temu i w 90% były wyostrzone jedynie kilka było z poruszeniem. Fotograf robił zdjęcia masowo, bardzo szybko można wręcz powiedzieć że w biegu :).
Może to też kwestia ustawień funkcji w aparacie hmmmm.

Proszę was o poradę jaki obiektyw można zastosować abym mógł robić zdjęcia bez lampy z naturalnym światłem.
Niebawem mam u szwagra chrzciny i chciałbym zrobić ładne zdjęcia. Planuję też urlop na którym będę chciał też wykonać fajne fotki.

Kasa w jakiej chciałbym się zmieścić z obiektywem to 1500 - 2000 zł

Wieczorem wrzucę zdjęcie do tematu, na którym będzie widać ten efekt.

Czytam watki na forum o obiektywach ale praktycznie wszystkie zaczynają się i kończą tak samo ktoś zadaje pytanie a reszta "profesjonalistów" się naśmiewa i wytyka amatorom niewiedzę. I tak post jest na 8 podstron a nic w nim rzetelnego nie ma :sad:
Jeśli ktoś chce odpisać na tego posta to niech to zrobi z potrzeby pomocy.

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

ISO sprawdzę jakie było ustawione. Prawdopodobnie 640 lub 800

Karbulot
24-06-2010, 09:45