Zobacz pełną wersję : Prośba o dobór obiektywu do Nikon D80.
czarnywwa
21-06-2010, 17:12
Witam przyznam szczerze ze jestem amatorem w fotografowaniu ale jest to bardzo wciągające. Prosze doradzcie mi mam standardowy obiektyw w Nikonie D80, od dłuższego czasu planuje zakupic obiektyw do 2000zł który bedzie o niebo lepszy od tego standardowego. Nie znam się natomiast na tym wcale i nie chciałbym zakupić czegoś w ciemno. Z góry dziekuję za pomoc. :)
1. cześć
2. nie ten dział (patrz optyka)
3. troche za mało informacji - co fotografujesz, w czym ogranicza cie obecny obiektyw itd ??
4. jak chcesz ogólny, standardowy obiektyw, to z zoomów tamron 17-50 a ze stałek nikkor 35/1.8
marciing
21-06-2010, 17:27
a jak portrety to nikkor 85 1,8, jak landszafty sigma 10-20 jak tele to nikkor 180 2,8 albo sigma 70-200 2,8 ;) jak się określisz to coś poradzimy ;)
Jak potrzebujesz uniwersalny obiektyw typu spacer zoom, ktorym zrobisz zarowno dobry krajobraz, jak i niezly portret bierz nikonowskiego 18-200. Zakres ogniskowych od szerokiego kata po zoom, do tego calkiem niezla jakos optyczna i komfort 1 szkla podpietego do body:) To mz najlepszy obiektyw jako typowy spacer zoom.
Jezeli natomiast masz konkretne zapedy do np. fot. makro, czy portetu - kupuj obiektyw sprecyzowany do tegoz celu.. Ale to najpierw nam tutaj ladnie napisz do czego ma Ci sluzyc ten obiektyw, a my sprobujemy pomoc. Hmm?
marciing
21-06-2010, 17:36
ale nie trzeba było zakładać 2 razy tematu. można poprosić moda o przeniesienie..... jak chcesz zastąpić kita to zdecydowanie polecam Tarmona 17-50 2,8
Witam.Polecam Nikkor AF-S 16-85 VR. Naprawdę warto.
Fortaigne
21-06-2010, 17:56
Napisz koniecznie cóż za standardowy obiektyw posiadasz bo jeśli np. 18-70 to 16-85 czy tez inne o niebo lepsze nie będą optycznie...
1) Nikkor 18-105 VR.
2) Sigma 17-70 f/2.8-4.0
3) Nikkor 18-200 VR