Zobacz pełną wersję : Obiektyw portretowy
Szalony Naukowiec
05-12-2006, 21:50
Witam, do nikona d50 chcę kupić obiektyw portretowy,
Jestem amatorem nie mającym wielkiego doświadczenia, z tego co wyszukałem w necie to najbardziej jestem zainteresowany nikkorem 50 mm 1.8 D do kupienia za ponad 500 zł w sklepie, proszę napiszcie czy mój wybór jest trafny, trochę buszowałem w necie i zaczynam mieć obawy czy aby 50mm (75mm w cyfrze) to nie jest jednak zbyt mało do portretu , czy np nie zniekształca twarzy przy kadrach z małą ilością tła, alternatywą jest nikkor 85 mm 1.8 D tylko że 3x droższy, tak jak pisałem jestem amatorem nie znam się i trochę boję się kupować w ciemno obiektywu starszego który miałby źle pracować z cyfrą,, ale może są jakieś lepsze, może starsze szkła których warto poszukać.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady, przede wszystkim za tą czy ta 50 mm 1.8 nadaje się do portretów i czy jej jakość jest ok.
Temat był maglowany do znudzenia i spowrotem ;) Jeden z dogłębniej przedyskutowanych tematów na forum.
http://forum.nikon.org.pl/search.php?searchid=106035
Co do ogniskowej to wszystko zależy od indywidualnych upodobań
Jak dla mnie 50 to zdecydowanie za mało, za blisko trzeba podejść żeby uchwycić samą twarz
85 to już dużo lepsza ogniskowa. Oczywiście dla mnie
ja bym wziol 85 bez d (jakos 600-800) chociaz 135 jeszcze lepszy
bo 50 to za malo
50/1.8 może być fajny, ale może przerysować.
Do portretu uzywałem zakresu ogniskowych od 17 do 300, a pewnie mozna znacznie rozszerzyć ten zakres
Jak znajdziesz jakis starszy i bedziesz miał wątpliwości, to wal śmiało na forum.
85/1.8 baardzo fajny, do "klasycznego" (?) portretowanie lepszy niż 50 mm. Kosztami się nie przejmuj :)
Poczytaj opinie na forum, szukaj na np. http://www.pbase.com/cameras/nikon
Szalony Naukowiec
06-12-2006, 02:11