Zobacz pełną wersję : Problem z 105mm f/2.8G AF-S VR Micro-Nikkor
Od kilku dni jestem posiadaczem obiektywu 105mm f/2.8G AF-S VR Micro-Nikkor i zauważyłem że AF dość dziwnie sie zachowuje. Mianowicie podczas ostrzenia przebiega cały zakres w tą i spowrotem. A na koniec nie łapie ostrości w tym miejscu którym powinien. Obiektyw jest prosto ze sklepu więc niepokoi mnie jego zachowanie.
Czy móglby sie wypowiedzieć ktoś kto ma ten obiektyw czy takie zachowane jest normalny w tym obiektywie.
Z góry dziękuje.
Karbulot
04-06-2010, 22:19
A z jakiej odleglosci ostrzysz?
I czy obiekt nie zlewa sie z tlem.
Czy móglby sie wypowiedzieć ktoś kto ma ten obiektyw czy takie zachowane jest normalny w tym obiektywie.
Nie mam dużego doświadczenia z tym obiektywem, ale efekt zaobserwowałem. Jeżeli odległość pomiędzy obiektywem a punktem ostrzenia jest mała, może się tak zdarzyć - przynajmniej mi się zdarzało i to nawet dość często.
A na koniec nie łapie ostrości w tym miejscu którym powinien.
tzn. ? Końcowy efekt jest taki że gdzieś tą ostrość łapie ale nie w miejscu o które Tobie chodziło tak ?
Gdyby nie łapał w ogóle ostrości oznaczałoby to tyle tylko że chcesz zrobić zdjęcie ze zbyt małej odległości lub system autofokusa się gubi (np. obiekt zlewa się z tłem, cała kompozycja różni się niewiele kolorem od siebie, a raczej jej elementy). Niedawno dopiero zmieniłem system, miałem podobne zachowanie w innym obiektywie z innego systemu, jednak powodem było zbyt bliskie ujęcie obiektu.
Puszka to N90. Czasami zdarzało sie, że fotografowany obiekt był zbyt blisko obiektywu, ale często jest tak że AF nie może złapać ostrości przy obległości większej niż 0,31m. Co do odległośći ostrzenia to różnie. Ale często straram sie osiągnąć jak największe zbliżenie więc podchodze jak najbliżej ze szkłem. Co może być tego przyczyną?
spytaj może poprzedniego właściciela czy takowe zachowanie występowało podczas okresu gdy on go użytkował.