Zobacz pełną wersję : D3000 zestaw dodatków
czester1981
02-06-2010, 13:07
Witam odrazu mówię że jestem początkującym wręcz zielony co do pstrykania z lustrzanki posiadam od paru dni Nikona D-3000 z obiektywem 18-55VR (czytałem forum szukałem postów coś tam zawsze znalazłem ale nic konkretnego albo po prostu za drogie jak dla mnie)
Problem polega na tym ze chciałbym dokupić kilka rzeczy do nikona moim i pewnie waszym zdaniem niezbędnych oraz kilka które mogą się przydać i pozwolą mi sprawdzić czy się nadaje na dalszą zabawę z lustrzanka.
A teraz konkretnie:
1. kupno torby jaka proponujecie taka większa czy taka akurat na aparat (i czy można nie odłączać obiektywu od body)
2. czy czyszczenie matrycy gruszką trzeba wykonywać często.
3. filtry uv jaki i gdzie :) (wiem nie musi być ale ochronnie wiem też że stracę na jakości foto ale liczę się z tym jak mówię uczę się nie chcę porysować obiektywu przypadkiem).
4. filtr macro (naprawdę możne być najtańszy gdyż nigdy nie robiłem zdjęć lustrzanka w macro a chciałbym zobaczyć a nóż widelec załapie i właśnie to mnie wciągnie).
takie rzeczy jak statyw czy lampa błyskowa poczytałem na forum znalazłem wiem ze odradzacie te słabsze SB-200 i 400 wiec będę zbierał na 600 ale to musi poczekać statyw cóż jak będę brał to tez pewnie nie więcej jak 100zl bida :)
A teraz konkretnie:
1. kupno torby jaka proponujecie taka większa czy taka akurat na aparat (i czy można nie odłączać obiektywu od body)
Zależy co chcesz w niej trzymać. Duża/mała. Sam musisz odpowiedzieć na to pytanie. Nie musisz odłączać obiektywu
Wtedy kiedy trzeba. To też od ciebie będzie zależeć.
3. filtry uv jaki i gdzie :) (wiem nie musi być ale ochronnie wiem też że stracę na jakości foto ale liczę się z tym jak mówię uczę się nie chcę porysować obiektywu przypadkiem).
Odpowiedni dział sprawdź: http://forum.nikoniarze.pl/forumdisplay.php?f=75