PDA

Zobacz pełną wersję : Cyfra Do Studia



Funky_Koval
04-12-2006, 13:43
Proszę Was o pomoc...
Stoję przed wyborem zakupu korpusu do studia. Mam zamiar zając się głównie fotografią reklamową i fotografowaniem ludzi, tudzież portretem. Potrzebuję możliwie jak najwyższej jakości (a zaznaczam że cenowo odpadają aparaty z półki D2x lub Canon 1dmkII, nie wspominam też o średnim formacie cyfrowym). Tak się zastanawiam nad 3 korpusami: Nikon D200, Fuji S3Pro i Canon 5D...chyba że widzicie jeszcze jakąś inną opcję. Nie mam doświadczenia w offsetowych wydrukach wielkoformatowych, ale i z takimi może mi przyjść się zmierzyć i chciałbym wiedzieć czy któraś z tych lustrzanek daje radę (10 mpx)? Czy może pozostaje w takim przypadku jedynie średni format? Do jakich maksymalnych formatów da się robić odbitki i drukować na maszynach offsetowych, zachowując najwyższą jakość obrazu? Mam na myśli Wasze namacalne doświadczenia a nie to co piszą producenci.
Za każdą cenną radę będę bardzo wdzięczny :)

odie83
04-12-2006, 15:56
Co do samych aparatów niech się wypowiedzą zaprawieni w bojach użytkownicy, ale kwestię wydruków offsetowych "liznąłem" troszkę od strony grafika. Twoje pytanie o wielkości wziąłbym po prostu na chłopski rozum i obliczył: Zakładamy, że obraz widoczny na monitorze w rozdzielczości 72dpi (punktów na cal) jest dla Ciebie w zadowalającej jakości gdy ogladamy go z odl. przynajmniej 20cm. Masz wtedy trójkąt prostokatny, którego dłuższa przyprostokatna to 20cm, a krótsza to (25,4mm / 72) 0,35mm. Powiekszając ten trójkąt proporcjonalnie możesz otrzymać np. taki o wymiarach: 20m do 3,5cm gdzie 20m to np. minimalna odległość z jakiej oglądany będzie bilboard ze zdjeciem. Wychodzi na to, że przy takich warunkach jeden piksel może mieć wielkość 3,5 x 3,5cm żeby uzyskać taką jakość jak na monitorze. Łatwo wtedy obliczyć, że 6 megapikselowe zdjęcie (3000x2000) powinno wystarczyć na plakat o wymiarach 10,5 na 7 metrów przy zachowaniu wspomnianej wcześniej jakości...