PDA

Zobacz pełną wersję : NIKON D3000 i lampa Metz 32MZ-3 czy zadziala?

bigwisnia
30-05-2010, 21:39
Moj pierwszy post wiec sie przywitam, Siema.

Jestem w sumie jestem troche zielony bo dopiero jakies 3 miesiace temu kupilem body nikona d3000 plus standardowy obiektyw nikkor 18-55. Ostatnio zaczelo mi brakowac zewnatrznej lampy i tutaj zaczely sie poszukiwania w zwiazku z dniem dziecka. Mam do wydania okolo 200zl na lampe najlepiej gdyby byla automatyczna, moze byc uzywana. Szukajac natrafilem na te oto lampe, ktora do chyba najnowszych nie nalezy wiec rodzi sie moje pytanie czy to ruszy w zestawie nikon 3000 plus ta lampa?

http://www.allegro.pl/item1062112169_tania_lampa_do_systemu_fuji_lub_nik on.html

Jak sie domyslam nie jest to jakas super lampa ale zapewne lepsza od tej wbudowanej. Czy w niej jest jakas automatyka i czy jest na tyle prosta, ze rozgryzie ja 'amator'? bedzie uzywana do robienia zdjec przy takiej lekkiej szarawce mozna powiedziec jakims lekkim wieczorem. Co sadzicie? Mozecie podac jakies swoje przyklady lamp uzywanych do 200zl. Przepraszam jesli pomylilem dzialy ale jako, ze jestem na forum pierwszy dzien jeszcze sie srednio w nim lapie, wybaczcie :)

Pozdrawiam, bigwisnia

edit. dopiero teraz znalazlem gdzie to powinno byc wiec jeszcze raz przepraszam i prosze moderatora o przeniesienie :)

Grand.
30-05-2010, 21:51
Jest to lampa manualna, czyli wszystkie funkcje musisz ustawiać sam: Moc błysku, przesłone i ogniskową taką samą jak na body. Poszukaj czegoś w automacie, skoro jesteś zielony ;)

bigwisnia
31-05-2010, 08:45
Dzieki za odpowiedz :) Trudno jest poslugiowac sie taka lampa manualna? Bo z tego co widze, ze nie ma lampa automatycznych do 200zl. W koncu nie odpowiedziales, gdybym juz kupil ta lampe i zdecydowal sie uczyc jak to obslugiwac dzialalaby ona z dosyc nowym nikonem d3000? bo to jest chyba jedna ze starszych lamp (moze jakis inny system, nie mam pojecia :P)

igg
31-05-2010, 08:50