Zobacz pełną wersję : D90 + Obiektyw vs. Lampa
Witam szanownych forumowiczów,
Od dłuższego czasu mam zestaw D90 + T17-50 + N35 1.8.
Zastanawiam się nad modyfikacją tego zestawu, bo zauważyłem, że nie używam w ogóle N35. Tamrona założyłem jak wrócił z serwisu i od tamtej pory nie pamiętam, żebym kiedykolwiek założył 35mm. międzyczasie robiłem zdjęcia w różnych warunkach i zacząłem się zastanawiać, czy nie lepiej byłoby posiadać lampę zamiast tego obietkywu 35mm.
Ogólnie rzecz biorąc jestem amatorem i zdjęcia robie przy okazji wyjazdów wakacyjnych oraz wizyt u mojego cheśniaka. Patrzyłem na ceny SB600 i niewiele musiałbym dołożyć po sprzedaniu 35mm żeby kupić tą lampę.
Czy sądzicie, że warto sprzedać 35mm i wziąć lampę, czy może jednak ten obiektyw będzie bardziej przydatny?
A może macie jakieś inne sugestie co do tego, o co mógłbym uzupełnić swój zestaw z kasy za 35.
Szadzik
Fotowentura
28-05-2010, 15:12
Ja do kita najpierw dokupiłem jasną stałkę (co prawda 50, nie 35), a potem lampę i w takiej kolejności bym je wolał. Jeśli jednak N35 najzwyczajniej Ci nie leży i ma się tylko kurzyć, to zamiana na lampę może być rozsądnym wyjściem.
FlameRunner
28-05-2010, 15:40
Nie jestem Tobą, skąd mam wiedzieć co Ci będzie przydatne? Jeden potrzebuje kilku jasnych stałek, drugi dwóch zoomów i lampy, a jeszcze trzeci jednej ostrej stałki i kompletu lamp. Musisz się sam zastanowić czego Ci brakuje.
Nie wiem, może uda mi się pomóc zadając następujące pytanie: czy naprawdę do jasnego szkła i dobrze radzącego sobie z wysokimi ISO body potrzebujesz jeszcze lampy?
Ja osobiście mając tylko D90 + 17-50 wybierałbym między:
- jakiś dłuższy zoom
- stałka 50mm 1.8 lub 1.4, a jeśli T radzi sobie wybitnie dobrze przy tej ogniskowej, to jakaś 85mm albo i więcej
Można też się zastanowić nad kilkoma filtrami, albo akcesoriami: torba, statyw, pilot, wężyk, zapasowy akumulator, grip, etc.