Zobacz pełną wersję : Obiektyw N35 1.8
brunette
26-05-2010, 01:03
Mam do Was pytanie, jakies 4 tygodnie temu zostalam szczesliwa posiadaczka obiektywu N35 1.8. W fotografi jestem amatorka, dlatego prosze o wyrozumialosc. Chodzi o to ze kupujac ten obiektyw spodziewalam sie malej glebi ostrosci (duzo mniejszej niz w obiektywie kitowym). Jednak z tego co zauwazylam to wcale tak nie jest, w domu jeszcze jako tako, ale np na zewnatrz ta glebia jest naprawde duza, prawie wcale nie ma rozmycia, a gdy ustawiam mniejsza przyslone to zdjecia sa bardzo przepalone. Co robie nie tak?
neverhood
26-05-2010, 01:54
opisz dokladniej jakie robisz zdjecie lub je pokaz, bo parametrow jest troche do opisania, odleglosc od fotografowanego obiektu jest tez istotna, opisz dokladniej
mrpawcio
26-05-2010, 01:55
Przede wszystkim polecam przeczytać instrukcję obsługi. Jak ustawiasz mniejszą przesłonę to do aparatu trafia więcej światła, więc żeby uzyskać taką samą ekspozycję musisz skrócić czas naświetlania bądź zmniejszyć ISO. Żeby uzyskać małą głębię przedmiot z pierwszego planu powinien być jak najbardziej oddalony od dalszego planu.
Coś w tym stylu
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img441.imageshack.us/img441/8263/dsc1770i.jpg)
neverhood
26-05-2010, 02:15
parafrazujac
z glebi (ostrosci) puszczy wylania sie Zubr
dobrze posiedziec przy Zubrze...
i poczytac
np. TO (http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=38252) czy TAMTO (http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=2182)
Sputnik_Wwa
26-05-2010, 02:37
Mnie się wydaje, że koleżanka po prostu robi zdjęcia w trybie P i aparat sam steruje przysłoną, jak się przymknie na dworze do 5.6-8 to nic dziwnego :)
brunette
26-05-2010, 02:52
Najczesciej robie w trybie M, i im mniejsza przyslona tym bardziej zdjecie przepalone, ostatnio na zewnatrz w bardzo sloneczny dzien musialam robic na 5.6. Tylko przyznam sie ze czas naswietlania mam prawie caly czas na 1/200 a iso na 200.