Zobacz pełną wersję : D5000 + Tokina 11-16 + Nikki 16-85VR
Witam zastanawiam sie nad wyborem sprzetu i chyba zdecydowałem sie już na D5000. Nie wiem natomiast jakie obiektywy wybrać. Z kitówek jakoś mi nic nie pasuje. Powiem że jestem ciągle początkującym amatorem ale nie chciałbym mieć zwykłej pstrykaczki tylko wmiare swoich umiejętności (które zamierzam zwiększać) wykorzystywać możliwości aparatu dzięki wmiare rozsądnym szkłom.
Reasumując potrzebuje szkłą w rozsądnej cenie i nienajgorszej jakości (wykonania oraz zdjęć). Aparatu używam na dwa sposoby. Zdjęcia plenerowe/krajobrazowe, architektura oraz z racji zawodu wnętrza (wyposażenie ich). Dlatego nie zależy mi na tele a za to zależy na szerokości.
Stąd mój wstępny wybór szkiełek z tytułu.
1. Tokina 11-16, większośc pieje nad nią na tym forum. Myślę że tym szkłem mógłbym robić sensowne foty w pomieszczeniach jak również szerokie ujęcia plenerowe
2. Nikkor 16-85VR, to szkło byłoby takie bardziej uniwersalne, powiedzmy wakacyjno imprezowe. Jak potrzeba dłuższego końca.
Kupiłbym sobie nowe body, bądź z kitem 18-55VR bo prawie ta sama cena i dokupił najpierw 11-16 używkę bo sie trafiają a potem nikorka bo też są w dobrych cenach.
Co sądzicie o takim wyborze? Może źle myśle i powinienem coś innego szukać w podobnych kwotach?
Pozdrawiam Radek.
Karbulot
15-05-2010, 14:01
Z kitówek jakoś mi nic nie pasuje. Powiem że jestem ciągle początkującym amatorem ale nie chciałbym mieć zwykłej pstrykaczki tylko wmiare swoich umiejętności (które zamierzam zwiększać) wykorzystywać możliwości aparatu dzięki wmiare rozsądnym szkłom.
Troche to dla mnie dziwne. Z jednej strony piszesz, ze kity Ci nie pasuja (chociaz 16-85 tez jest w sumie kitem), a pozniej piszesz ze jestes poczatkujacy. Myslisz, ze jak kupisz super szklo to i zdjecia beda lepsze?
marciing
15-05-2010, 14:14
a czy wymieniona Tokina ma silnik?? ;)
A co w tym dziwnego? 16-85 no może jest kitem ale jakby to ująć nie takim podstwowym jak np. 18-105 czy 18-55.