Zobacz pełną wersję : Światło lampy, a oczy.
Witam. Pytanie troche z innej beczki. Czy światło lampy błyskowaj ma jakiś negatywny (moze uszkodzić) na oczy dzieci, w szczegóności na dzieci do pierwszego roku życia gdzie sie jeszcze wszystko ksztaltuje.
Napewno zależy to od ilości, odległości i przede wszystkim mocy błysków. Myślę, że można to w pewnym stopniu odnieść do patrzenia się w Słońce - oczywiście dobierając odpowiednią "skalę" odwzorowania ;-)
z bliska na pewno z dalszych odległości i rozproszone nie powinno
przem426
07-05-2010, 06:38
parę miesięcy temu błysnąłem sobie pełną mocą prosto w oczy (LP 44) lampą trzymaną w ręku.
jakieś 20 minut widziałem wszystko na niebiesko (pomijając biały, wypalony prostokąt od palnika).
nie znam się na tym, ale coś mi się wydaję że niemowlę bardziej to odczuje....
wzrok lampa błyskowa
Tak trudno poprosić o pomoc wujka gu-gu? ;)
Może uszkodzić - nie eksperymentuj!
tomek20stencel5
07-05-2010, 22:45
Jak nie będziesz dawał po oczach, a odbijał, to nic się nie stanie, a jak raz błyśniesz w oczy, to też się nic złego na pewno nie stanie. :)
Mam maluszka i czasem też błyskam. Odbijaj światło i nie przesadzaj z ilościa
franki zobaczymy co Ci potem powie na temat tych błysków :-P
sancez nie będzie tak źle bo robie to czasem i na sporym "-"
Witam. Pytanie troche z innej beczki. Czy światło lampy błyskowaj ma jakiś negatywny (moze uszkodzić) na oczy dzieci, w szczegóności na dzieci do pierwszego roku życia gdzie sie jeszcze wszystko ksztaltuje.