Zobacz pełną wersję : Świadoma fotografia uliczna
Michaelg
16-04-2010, 21:34
Witam,
mam pytanie czy próbowaliście poprosić kogoś nieznajomego na ulicy w parku czy możecie mu zrobić portret/zdjęcie? jeśli tak to w jaki sposób czy się zgodził jeśli nie to dlaczego? Jak zapytaliście i czy padło z jego/jej strony pytanie A DO CZEGO TO ZDJĘCIE? Co odpowiedzieć w takim wypadku?
prawdę warto mówić a nie próbować oszukiwać
microbot
21-04-2010, 23:43
Zdarzyło mi się, szczególnie ludziom starszym i/lub bezdomnym. Z młodymi nie mam doświadczenia.
Zawsze wygląda to tak, że należy pogadać, nieraz nawet długo zanim się w ogóle poruszy temat zdjęć.
Czasami kończy się tylko na rozmowie - to wynika z przebiegu rozmowy.
Czasami padały pytania dla jakiej gazety pracuję itp. - więc szczerze trzeba powiedzieć co i jak. W moim przypadku zawsze mówię, że jestem amatorem i fotografuję różnych ludzi.
Czasem zdarza się tak, że gadka idzie dobrze a gdy pytam czy mogę Pana/Panią sfotografować to ludzie odchodzą, machając rękami w geście dezaprobaty.
Nie należy się zrażać - zawsze sobie tłumaczę, że jakby do mnie ktoś podszedł z takim pytaniem to też bym odmówił.
Więc spoko. Trzeba szukać innych modeli :)
Scenariusze mogą być różne jak różni są ludzie.
Jednego lokalnego artystę podchodziłem 3 razy i pomimo super rozmowy o życiu itp. to nie chciał się zgodzić na zdjęcia za żadnym razem, a na koniec rozmowy zawsze mi mówił, żebym go łapał na mieście to może będzie miał lepszy dzień następnym razem :)
Myślę, że same rozmowy z takimi doświadczonymi ludźmi są kształcące. To taki inny aspekt całego przedsięwzięcia. Zdjęcia to tylko bonus - albo są albo ich nie ma a rozmowa zostaje na długo.
szampo___
22-04-2010, 00:13
Ja nigdy nie pytam wprost. Zazwyczaj nie chę aby ktoś widział że robie mu zdjęcie wtedy problem mam z głowy a jeżeli chcę żeby był tego świadomy to porostu kieruje obiektyw w jego stronę i patrzę na reakcję- czy jest aprobata czy nie...