Zobacz pełną wersję : d3000 jaki obiektyw do zdjec sportowych
dopiero co pare dni temu zakupilem nikon d3000 i chcialbym dokupic jakis obiektyw do robienia zdjec sportowych (pilka nozna) co mozecie mi polecic jestem amatorem i to moje poczatki wiadomo im taniej tym lepiej:)
marzyciel9
11-04-2010, 17:19
skoro im taniej tym lepiej to af-s 55-200 bez vr
skoro im taniej tym lepiej to af-s 55-200 bez vr
hmmmm gdzies chyba czytalem ze do zdjec sportowych powinien byc vr .
czy ten obiektyw jest tez dostepny z vr???? jezeli tak czy naprawde bede tego potrzebowal czy nie bedzie to az tak bardzo potrzebne w zdjeciach amatorskich???
No nie wiem czy 55-200 nie będie mu za mało do sportówek. Zależy jak blisko Cię wpuszczą. Jeżeli tylko z trybun to 200 moim zdaniem to torchę mało ;) Na Twoim miejscu inwestowałbym w 70-300. Różnicy między 50 a 70 nie zauważysz, a zawsze będziesz miał zapas do 300. Wiadomo, ostrość na 300 to nie to samo co 200 ale jak to mawiają, "lepiej wróbel w garści niż gołąbek na dachu". Zamówiłem Tammiego 70-300, będzie jutro lub na wtorek wiec mogę podesłać Ci opinię i kilka sampli :)
hmmmm gdzies chyba czytalem ze do zdjec sportowych powinien byc vr .
czy ten obiektyw jest tez dostepny z vr???? jezeli tak czy naprawde bede tego potrzebowal czy nie bedzie to az tak bardzo potrzebne w zdjeciach amatorskich???
Przy sporcie VR jest praktycznie bezużyteczny. Chyba że masz na myśli szachy na słabo oświetlonej sali.
Przy fotografowaniu sportu używa się krótkich czasów (mniej niż 1/500s), wtedy utrzymasz w ręku każdy obiektyw do 300mm (na cropie).
Przy sporcie najważniejszy jest szybki AF i jasność. Niestety nie jest to tanie.
Najtańszy rozsądny obiektyw to Nikkor 70-300VR. Nie jest jasny, ale dostatecznie szybki.
Potem obiektywy ze światłem 2.8.
Zdecydowanie 70-300/4.5-5.6 AF-S VR. Następny w kolejce to już taki w cenie samochodu niezłego. Chyba że ktoś naprawdę klepie biedę i nie zamierza tego zmieniać, no to 55-200 z VR lub bez.
jackrabbit
12-04-2010, 20:04