PDA

Zobacz pełną wersję : D90 + nikkor AF-S 18-105 VR czy D3000 + SIGMA 18-250 DC OS HSM

Baldessarini
08-04-2010, 13:05
Witam,

tak jak w temacie zastanawiam się pomiędzy kupnem D90 ze szkłem Nikkor AF-S 18-105 VR a D3000 ze szkłem SIGMA 18-250 DC OS HSM.

Jestem amatorem i na pro się nie szykuję. Traktuje to bardziej jako hobby. Zależy mi na jak najbardziej "uniwersalnym" szkle, ale także na dobrej jakości.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że zdjęcia wykonane obiektywem o zakresie ogniskowych 18-250 będą dalekie od doskonałości, ale okazuje się, że akurat Sigma 18-250 OS ma naprawdę dobre opinie. Z tego co widziałem na przykładowych zdjęciach to z winietowaniem nie jest źle, podobno też raczej nie ma "złych zakresów". Wygląda na to że obiektyw jest bardzo dobry.

Nikkor 18-105 jest o wiele tańszy i chyba nie ustępuje jakością. Zakres ogniskowych to już jednak przepaść między nimi dwoma...

Przez chwilę zastanawiałem się też nad obiektywem Nikkor 18-200 VR II. Jeżeli okazałoby się że jakością jest lepszy od Sigmy i robi ostrzejsze zdjęcia to raczej byłby lepszym wyborem bo różnica w zakresie nie jest powalająca.

Co do BODY.... też ciężko się zdecydować. Za D3000 przemawia cena. W zasadzie to będzie on tańszy od obiektywu i nic złego w tym nie widzę. W zasadzie to obiektyw jest raczej ważniejszy.

D90 - śrubokręt, liveview, braketing, lepszy lcd, lepsza ergonomia, porządniejsze wykonanie, podobno lepszy wizjer (ale tego nie wiem", monochromatyczny wyświetlacz na górze obudowy - tylko, że informacje na nim są zdublowane z wyświetlacza lcd tft, także nie wnosi nic nowego właściwie.

Jak widać, teorię mniej więcej znam, tylko że brakuje mi praktyki i doświadczenia więc liczę na wasze podpowiedzi...

W ekonomicznie najgorszym przypadku odżałuję pieniądze i zdecyduję sie na D90 i Sigmę 18-250, tylko czy to będzie naprawdę dobry wybór jakościowo?

ad2122
08-04-2010, 13:10
Weź D80 + tą sigmę :)

Baldessarini
08-04-2010, 13:48