Zobacz pełną wersję : d90 + pierwsze obiektywy
Czekam na dostawę mojej pierwszej lustrzanki. Kupiłem body D90 i przeglądam forum w poszukiwaniu informacji na temat szkieł. Jestem dość zielony w tych sprawach, przeczytałem jednak trochę Waszych komentarzy, proszę o indywidualną radę.
Do wydania na obiektywy mam max 1200 (niedużo, to już wiem).
Zapotrzebowanie:
Na początku maja jadę na 3-4 miesiące do Włoch i aparat potrzebował będę do panoram, widoków, portretów
+ prowadzę blog kulinarny i robię (do tej pory kompaktem) zdjęcia potraw w takim stylu:
KLIK (http://2.bp.blogspot.com/_NzhlXdWH7RI/S6drCQHbXbI/AAAAAAAAFnQ/W8NG-gEFO68/s1600-h/aglio-1.jpg)
KLIK (http://3.bp.blogspot.com/_NzhlXdWH7RI/S4ptvMbukWI/AAAAAAAAFeI/FTYudLk1BVA/s1600-h/spiralki-m.jpg)
KLIK (http://www.flickr.com/photos/40995944@N00/4368568735/)
KLIK (http://www.flickr.com/photos/40995944@N00/4141513175/)
(to już makro czy nie?)
Na podstawie informacji z forum skłaniam się ku 18-105 VR za jego uniwersalność (koszt ok 850zł).
Możecie polecić mi najbardziej korzystny Waszym zdaniem zakup? Pierścienie do makro? Inny obiektyw/-y?
ps. na optyczne.pl przy D5000 znalazłem informację o braku silniczka do AF w body. W przypadku D90 jest - może będą tańsze obiektywy bez silniczka? (mam nadzieję, że się teraz nie wygłupiam?!)
dzięki
co sądzicie o takim zestawie do potrzeb opisanych powyżej?
Nikon AF-S 18-105 f/3.5-5.6 VR (840)
Nikkor 50mm f/1,8D (505)
Masaccio
23-03-2010, 12:48
18-105 VR będzie dość dobrym wyborem na początek. Obiektyw ten jest stosunkowo uniwersalny. Ewentualnie do zdjęć na blog dokupisz sobie pierścienie do makro lub nawet soczewkę, sprawdzi się przy amatorskim zastosowaniu. Z czasem uzupełnisz szklarnię wedle potrzeb.
lukaszD1x
23-03-2010, 12:55
Ja proponował bym używke Sigme 18-50 f/2.8 lub Tamrona 17-50 f/2.8 jeśli miał by być nowy to 18-105 VR lub 18-70 Nikkor
cheyenne
23-03-2010, 12:57
a ja dołożyłbym w miejsce 50/1.8 nikkora 35/1.8 ze względu na ostrość i szerokość