Zobacz pełną wersję : Sprzęt do robienia zdjęć obrazom na ścianie
Witam, mam kolegę malarza, on sprzedaje w Internecie swoje obrazy, i potrzebuje bardziej fachowego sprzętu do robienia zdjęć na ścianie. Potrzebny jest nowy aparat i dwie synchronizowane lampy zewnętrzne, czy ktoś mógłby mi doradzić co mu zaproponować, jaki aparat obiektyw, oświetlenie,?:) Nie znam się osobiści na tyle by to wiedzieć.
Najtansze rozwiazanie to budzetowy dSLR na statywie, i z wykorzystaniem swiatla z okna. Korekcje ewentualnych beczek, czy nierownomiernego oswietlenia, balansu, itp. przypadlosci takiego low-endowego rozwiazania, mozna spokojnie rozwiazac na etapie obrobki, ktora dla jednej sztuki winna sie zamknac w okolo minucie. Do publikacji probek w sieci, naprawde nie potrzeba nic lepszego. Mozna oczywiscie swiecic dwiema czy czterema duzymi lampami, focic jakims MF ze szklem dedykowanym do reprodukcji, ale to chyba nie jest archiwizacja XVIII wiecznych dziel mistrzow... ;)
Dziękuje, myślę to mu doradzę, bo jednak lampy z synchronizacją to już spory wydatek.
Marcin_gda
15-03-2010, 12:17
Jeżeli to gwasz, to zrobisz zdjęcie wszędzie, gdzie będzie równe oświetlenie.
Do olejów - będzie gorzej, bo trudniej zapanować nad blikami.
Do oświetlenia spokojnie powinny wystarczyć obudowy halogenowe, po 20zł/sztuka. Jeżeli da 4 sztuki, dostatecznie "płasko", to i oświetlenie powinno być równomierne, i z odblaskami nie powinno być problemów.
Aha, reprodukcje rób zawsze z większego dystansu (3-4 przekątne obrazu) - to także ułatwia zapanowanie nad "blikami".