Zobacz pełną wersję : Mini studio do nauki pracy ze światłem
Hej wszystkim. Mam zamiar zakupić zestawik do domowego studia. Tu pojawia się problem bo jeśli chodzi o fotografie studyjną jestem straszny laik a sprzęt ma mi służyć przede wszystkim do nauki. Teraz lampki będą używane w niezbyt wielkim pomieszczeniu jakie 4,5m na 5,5m wys 2,5m na wakacjach będę miał strych ponad 100m2 z wysokością dachu ~4m może troszkę mniej. Chodzi mi po głowie kilka zestawów i chciałem poprosić was o pomoc w wyborze. Zaczynajmy.
1: Fomei basic 200 kit + tła na początek czarne i białe. Boje się, że mogą być troszeczkę za słabe =~1650zł
2: 2x Quantuum PT300 + 2x statyw+softbox 60/90+parrasolko-softbox+beauty dish 42 =~ 1600
3: Powerlux VE400+VE200(może 300) + 2x statyw+softbox 60/90+parrasolko-softbox+beauty dish 42 =~1600-1700
Dodatkowo posiadam lampę metz 58 af1 która zapewne też wyląduje na statywie. Nie wiem czy ze studyjnymi wyzwalać ją przez CLS a resztę przez fotocelę czy kombinować coś z kablami synchro czy może przez radio (najdroższe rozwiązanie i w obecnej chwili odpada) Co będzie najskuteczniej by wszystko razem grało i śpiewało?
Dodatkowo mam pytanie czy do tych lamp można by dokupić jakiś akumulator pozwalający pracować w plenerku
Jak widać w temacie nie miałem za bardzo do czynienia z światełkiem studyjnym i nie wiem jakiej mocy lamp potrzebuje. Wielkim ograniczeniem jest też fundusz 1700zł niestety czekam na premierę sigmy 85 1.4 i muszę mieć trochę grosza odłożonego.
Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam Fear
Nikt nic nie poradzi? Już nie chodzi o model lamp a moc która pozwoli mi nieco się pobawić w takich pomieszczeniach. Przejrzałem parę tematów na forum i pojawiają się wypowiedzi, że 600 może być za mocną lampą do tak małego pomieszczenia dlatego kombinuje z takimi. Podzielcie się wiedzą... :)