Zobacz pełną wersję : d3000 i zdjęcia HDR
persil22
03-03-2010, 15:40
No więc szukam szukam i szukam i niemogę znaleść odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie : Czy da się w tym aparacie ustawić żeby robił np. serię 3 zdjęć i automatycznie zmieniał Ekspozycje o 1? jak nie ma takiej opcji to jak zrobić zdjęcie HDR z osobą w tle? Jestem początkujący ,przeczytałem instrukcje obsługi ale niemogę się doczytać !! Pozdrawiam i czekam na odp
sprawdź w instrukcji pod hasłem: "braketing ekspozycji" - może to coś Ci pomoże.
Kundzior
03-03-2010, 15:47
D3000 nie ma bracketingu tak samo jak d60 i d 40. Ekspozycje musisz ręcznie co klatkę zmieniać
persil22
03-03-2010, 15:47
w ogóle nie widziałem słowa bracketing w instrukcji;/ Ale są na internecie zdjęcia hdr robione d3000 !! wiem ze mozna zrobić to manualnie ale wtedy nie zrobię zdjęcia z osobą bo będzie ruch!! a bardzo mi na tym zalezy :/
persil22, rzeczywiście go nie ma - więc chyba tylko ręcznie. Ewentualnie może coś z softu dostarczonego do aparatu (jeśli taki dostałeś). Może da się pokombinować z Nef'ami i ich obróbką?
wiem ze mozna zrobić to manualnie ale wtedy nie zrobię zdjęcia z osobą bo będzie ruch!!
Solidny statyw i tylko ruch kółeczkiem i po sprawie.
Może da się pokombinować z Nef'ami i ich obróbką?
To będzie wtedy pseudo HDR.
wiec jezeli chcesz miec postac dajmy na to w ruchu i zrobic hdr to musisz zrobic jedno zdjecie w NEF i potem w progr. graficznym wywolac go z ustawieniami ekspozycji takimi jakie Cie interesuja... np. -1, 0 i +1... no i masz juz foty wyjsciowe do montowania hdr'a
persil22
03-03-2010, 15:58
to ze niema juz wiem !! ale proszę wytłumaczcie mi jak zrobić hdr-a zeby była na nim osoba nieporuszona ?? da się zrobić ze np robie hdra z 3 zdjęć a osoba jest widoczna tylko na 1 zdjeciu a po złączeniu w programie photomatix bedzie ją widać?
to ze niema juz wiem !! ale proszę wytłumaczcie mi jak zrobić hdr-a zeby była na nim osoba nieporuszona ??