PDA

Zobacz pełną wersję : NIKKOR-S 50mm 1,4 VS NIKKOR-D 50mm 1,8

ThrudPL
01-03-2010, 10:14
Czy ktoś może coś powiedzieć na temat obiektywu Nikkor-S Nipon Kogaku 50mm 1,4. może ktoś miał go w rękach. Jak wynika porównanie z tanim 50mm 1,8?

Czy ten pierwszy to pełny manual? Mam co prawda tylko d90 ale nie przeraża mnie zabawa szkłem manualnym. Zastanawiam sie czy tylko czy warto przepłacac Bo ten pierwszy jest troche droższy.

Pozdrawiam

MYSZ
01-03-2010, 23:43
Porównujesz szkło co ma jakieś 30 lat z nowym. I to starsze jest droższe, poczytaj tu:
http://www.kenrockwell.com/nikon/50-comparison/index.htm
Oprócz manualnego ostrzenia, stracisz też pomiar światła ;)

barszczo
12-09-2013, 13:59
Witam wszystkich !
Na początek klika słów o sobie:
Grzegorz,
jestem początkującym amatorem, sprzęt jaki posiadam: Nikon D5100 + tamron 17-50 2.8 (+ parę drobnych gadżetów)

przeczytałem duzo wątków nt 50 mm 1.8 lub 1.4, i oczywiście zrodziły się pytania

nie zakładam nowego wątku, ponieważ jest ich naprawdę dużo nt tych obiektywów

używając mojego sprzętu robiłem ostatnio zdjecia na kilku ślubach a następnie weselach, oczywiście na zewnątrz nie ma problemu, ale we wnętrzach kościołów (cerkwi), na salach weselnych mam problem ze światłem; ustawiam duże iso - pojawiają się szumy; ustawiam dłuższy czas - zdjęcie poruszone itp.

początkowo zastanawiałem się nad lampą SB900, ale podczas jednego z wesel, Pani fotograf zawodowa, poleciła mi zakup obiektywu 50 mm ze światłem 1.8 (nie było czasu na dłuższą pogawędkę)
więc zacząłem czytać forum :-)
pomyślałem że mogę kupić ze światłem 1.4 będzie jeszcze jaśniej (konkretnie myślę o nikkor 50 mm 1.4 G)
moje pytanie brzmi, czy fotografowanie na ślubach, w salach weselnych, ogólnie w pomieszczeniach pozwoli mi na całkowite wyeliminowanie lampy ? czy raczej lampy będę potrzebował również?