Zobacz pełną wersję : D300s i co dalej...
Witam, dawno się tu nie odzywałem, ale sukcesywnie Was czytam.
Od dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem D300s. Przesiadłem, a w zasadzie przesiądę, z D70s.
Zastanawiam się nad szklarnią, mam kitowego nikkora 18-70 i zastanawiam się czy i na co go wymienić. Przez chwilę zastanawiałem się nad 18-105 VR, ale jest równie ciemny, a w zasadzie nawet bardziej, 16-80 VR też ciemny.
Kusi trochę nikkor 17-55/2.8, ale tu musiałbym dozbierać.
A może zamiast niego kupić T 17-50/2.8 ze stabilizacją lub bez, a może zupełnie coś innego.
Jestem amatorem i strzelam portrety żonie i znajomym + zdjęcia "kotletowe".
Coś polecicie? Forum przeczytałem i wcale nie jestem mądrzejszy :(
Jak jest pieniążek wziąłbym 17-50 ze stabilizacja. Albo bez stabilizacji i do tego Np 50/1.4 albo 85/1.8.
Mam jeszcze 50/1.8 i ostatni nabytek 35/1.8. Nad 85/1.8 myślę, ale póki co nie jestem przekonany :)
Zauważę różnicę pomiędzy T a moim kitem? Bo czytając wpisy/testy jakoś nie jestem przekonany ;-)
może na start 50/1.8...? tanio i jasno!
nie doczytałem...przepraszam
tomek...
25-02-2010, 16:37
Witam
Moim zdaniem - tylko 17-55.
Też na początek było mi szkoda pieniędzy.
Próbowałem 18-105, 18-200, T17-50 (I wersja bez silnika) i 24-85.
Z każdym z nich coś było nie tak - a to źle wyważony, a to za ciemny, a to fatalny AF.
Dopiero N17-55 dał mi pełne zadowolenie pod każdym względem. I to dopiero drugi egzemplarz, pierwszy miał haczący pierścien ogniskowej. Gdyby jeszcze miał VR...
Jeśli nie musisz mieć światła 2,8 to pomyśl jeszcze nad 16-85. Jest niezły jako szkło podróżnicze.
Pozdrawiam
Tomek...
moim zdaniem nic:P 18-70 to bardzo fajny obiektyw, jak juz wymieniac to na 17-55. ale chyba najlepiej rób zdjęcia, zostaw sobie 18-70 i kup jakiś innych uzupełniający 18-70 obiektyw - wyjdzie ci w praniu jaki, bo czegoś tam zacznie ci brakować: szerokiego kąta, dłuższej ogniskowej itp.
Ale czy rzeczywiście warto zmieniać na 17-55? Strasznie ciężkie bydle jest ;-)