PDA

Zobacz pełną wersję : Aperture 3 vs Lightroom 3 vs PS CS4

kal800
22-02-2010, 23:09
Witam,

Mam dylemat z wyborem softu do obsługi fotografii cyfrowej. Głównie chodzi mi o obróbkę NEF i mam takie pytania:

1. Czy Camera RAW w Lr to to samo co w PS? Jeżeli nie, to jakie są różnice?
2. Czy w Lr albo Aperture da się "zbiorowo" obrabiać grupę fotek według jednego schematu?
3. Który z systemów najlepiej sobie radzi wydajnościowo - na Mac OS X i PC?
4. Który sobie najlepiej radzi jeżeli chodzi o konwersję RAW->JPG?

No i generalne pytanie - w którym momencie kończą się możliwości Lr i Aperture i trzeba sięgnąć po PS? Nie fotografuję zawodowo, raczej jestem "ambitnym amatorem". Nie robię żadnego retuszu, ani nic nie kreuje za pomocą komputera. Koryguję jedynie ekspozycję, balans bieli, krzywe, kadruję i ewentualnie wyostrzam.

Wszelkie sugestie od ludzi, którzy mieli do czynienia z wszystkimi wspomnianymi aplikacjami mile widziane.

pozdrawiam

Kal

marszull
22-02-2010, 23:47
1. tak, sam silnik ten sam, drobne roznice plus inny interfejs
2 LR tak
3. nie wiem, przy podobnej konfiguracji sprzetowej pewnie podobnie, jak korzystam na macu
4. nie wiem obydwa sa ok, ja wole LR

Jelsi robisz tylko to co napisales to ps nie bedzie ci potrzebny

d_an
23-02-2010, 18:44
Witam,

2. Czy w Lr albo Aperture da się "zbiorowo" obrabiać grupę fotek według jednego schematu?
To się nazywa przetwarzanie wsadowe i Aperture to obsługuje, choć LR po prawdzie jest bardziej zoptymalizowany do takiej pracy.

3. Który z systemów najlepiej sobie radzi wydajnościowo - na Mac OS X i PC?

http://www.aperture.pl/?p=2016

No i generalne pytanie - w którym momencie kończą się możliwości Lr i Aperture i trzeba sięgnąć po PS? Nie fotografuję zawodowo, raczej jestem "ambitnym amatorem". Nie robię żadnego retuszu, ani nic nie kreuje za pomocą komputera. Koryguję jedynie ekspozycję, balans bieli, krzywe, kadruję i ewentualnie wyostrzam.

Kal