Zobacz pełną wersję : NIKON COOLPIX s570
Witajcie
Jestem w posiadaniu własnie tego aparatu. Jestem kompletnym laikiem jezeli chodzi o fotografię więc postanowiłam się zarejestrować na tym forum.
Moje pierwsze pytanie: Wydaje mi się, że aparat bardzo oddala fotografowany obiekt i muszę używać zoomu żeby go przybliżyć a wówczas zdjęcie wychodzi takie sobie. Czy ja mam coś źle ustawione w aparacie czy takie juz jest ustawienie fabryczne którego nie da się zmienić?
Antonioo
22-02-2010, 22:59
ma szeroki kąt....bodajże 28 mm w przeliczeniu.....tak ma być....nic z tym nie zrobisz.....jakby miał węższy, to np podczas fotografowania w pomieszczeniu ciężko by było objąć to co się chce....więc coś kosztem czegoś....
wg mnie to spory plus.....
z aparatem jest wszystko OK.
Aparat posiada tak zwany obiektyw "szerokokątny", czyli pozornie oddala obiekt fotografowany.
Możliwość tą docenisz na pewno w miarę upływu czasu, przy okazji fotografowania krajobrazu (będziesz miał na zdjęciu całą górę, polankę, drzewo z niewielkiej odległości), nikogo nie utniesz ze zdjęcia grupowego czy przy stole "u cioci na imieninach"gdy będziesz już oparty plecami o ścianę.
[hehe pisaliśmy w tym samym momencie]
Bardzo Wam dziękuję za wyjaśnienienia. Sama nie wiem czy mnie to cieszy czy nie. Często robię zdjęcia psiakowi w plenerze i musi być naprawdę blisko mnie żeby zdjęcie jokoś wyszło. Jak już kawałek odbiegnie to na zdjęciu wyglada jak mała kuleczka a przyblizenie rozmazuje go. Nie da sie też uchwycić np ptaka w locie lub na stawie :-(. Pewnie porywam sie z motyka na księżyc. Kupując aparat wydawało mi się, że jest nienajgorszy. okazało się, że właściwie to taki idioten camera :-(. A może wiecie czy da się nim zrobic taką fotkę, że obiekt fotografowany jest ostry a reszta zamazana?
Art Erie
24-02-2010, 18:03
[...] A może wiecie czy da się nim zrobic taką fotkę, że obiekt fotografowany jest ostry a reszta zamazana?