Zobacz pełną wersję : Nikon do 3tys z obiektywem
Witam,
chcę kupić body + obiektyw w systemie Nikon.
Używam od 4 lat hybrydy Fuji6500, która dała mi wstępne pojęcie o fotografii, jestem jednak zupełnym amatorem.
Chciałem prosić o radę jaką kombinację warto wybrać w cenie do 3000.
Który z komponentów lepiej kupić nowy, a który może być używany: body czy obiektyw?
Moje typy:
1. D90 + N50:1.8.
2. D80 + N18-70 lub N35:1.8
3. D70/D50 + Tamron 28-70/18-50.
4. Inna kombinacja z powyższych składowych.
Potrzebuję coś co mi pozwoli na naukę fotografowania lustarznką (przy maksymalnej frajdzie), da znacznie wyższą jakość zdjęć niż mój uniwersalny Fuji a jednocześnie będzie na tyle przyszłościowe, że albo nie będę musiał nic zmieniać w najbliższym czasie albo ewentulanie nie będę miał kłopotów ze sprzedażą i kupnem czegoś lepszego.
Bardzo proszę o radę.
Pozdrawiam,
Arek
kronos28
12-02-2010, 23:31
celował bym w pierwszą lub drugą ze wskazaniem na pierwszą :) 50 fajne szkło, lekko przyciasnawe na DX, za to "optycznie" zestaw drugi daje ci więcej możliwości - masz fajną standardową na DX stałeczkę i ciekawego zooma :)
Na Twoim miejscu wybrałbym zestaw 4 :P Znaczy kupiłbym D90 + 18-55, bo zmieścisz się w tych 3tys. Albo wyskrob jeszcze ze 300zł i kup z obiektywem 18-105. A jak już chcesz taniej, to może do D90 i jakiś Tamron, który wymieniłeś.
celował bym w pierwszą lub drugą ze wskazaniem na pierwszą :) 50 fajne szkło, lekko przyciasnawe na DX, za to "optycznie" zestaw drugi daje ci więcej możliwości - masz fajną standardową na DX stałeczkę i ciekawego zooma :)
Dziękuję,
a czy 35 i 50 pod względem jakości zdjęć są porównywalne?
O 50 jest sporo dobrych opini, o 35 rzadziej można coś znależć.
Pozdrawiam,
Arek