Zobacz pełną wersję : Sesja zdjęciowa - pomieszczenia, proszę o pomoc w wycenie
magicduh
11-02-2010, 15:13
Witam.
Mam do zrobienia sesję zdjęciową w pomieszczeniach, a konkretnie tych właśnie pomieszczeń. Bar, restauracja, pokoje (wewnątrz hotelu). Mam na to około 2-3 dni. Nigdy nie robiłem zdjęć za pieniądze i kompletnie jestem zielony w tym. Proszę o pomoc w wycenieniu sesji. Czy w takich przypadkach należy liczyć za zdjęcie + obróbkę, czy za poświęcony czas - ustawianie lamp i kombinowanie. Czy może jedno i drugie. Jeśli podałem za mało szczegółów potrzebnych do wyceny to dajcie cynk co jeszcze podać. Aha i czy będzie potrzebna umowa, jeśli tak to mniej więcej jaka. Zdjęcia będą potrzebne do strony www o hotelu.
Liczę na waszą pomoc bo jak nie waszą to kogo!? :-)
magicduh
11-02-2010, 16:27
Proszę was, pilna sprawa :)
uuuuu, jak sam nie wiesz ile warta jest Twoja praca to nikt Ci gotowca nie napisze raczej ;)
Podobnych zapytac bylo tu cale mnostwo - poszukaj i zobacz co z nich wyniklo.
Wycena powinna uwzględniać stopień wyszkolenia fotografa.
Powinna też uwzględniać to, jak bardzo druga strona potrzebuje zdjęć.
Ale bezwzględnie istotny jest stopień perfekcji.
Ja bym wycenił to tak: Koszty dojazdy/przyjazdu (jeżeli autem, to wg. zasady 3xkoszt paliwa)
Ilość zdjęć nie powinna znacząco wpływać na koszt.
Koszt ewentualnej obróbki zdjęć
czas: 100-200 zł/h
w sumie sesja powinna kosztować między 300-1000 zł
Czy w takich przypadkach należy liczyć za zdjęcie + obróbkę, czy za poświęcony czas - ustawianie lamp i kombinowanie.
Może po prostu wykombinuj jakąś cenę...
Czy jak zatrudnisz kafelkarza, to też zapłacisz mu za czas i kombinowanie?
nie mnasz racji, agrest ! Jak zleceniodawca będzie się zastanawiał, jakie robić ujęcia itp., to zużywa czas fotografa i za to też trzeba zapłacić. Zlecenie nie może być na zasadzie "open account" ...