PDA

Zobacz pełną wersję : N4004s + 50mm f/1.8 ->pytania zielonego

slash1
10-11-2006, 19:07
Witam, z gory przepraszam jezeli umiescilem temat nie w tym dziale co trzeba.
Ostatnio wpadl mi w rece Aparat Nikkon N4004s z obiektywem AF Nikkor 50mm f/1.8, jestem kompletnie zielony.
Chce się dowiedziec ile jest wart (allegro) ten obiektyw oraz aparat sprzedając oddzielnie.
Widziałem na allegro takie obiektywy, tylko że z D, mianowicie 50mm f/1.8D (około 450zł urzywane), a mój jest bez D, niewiem c0 te D znaczy więc pytam Was czy te D robi jakąś wielką różnice, jezeli tak to za ile móglbym sprzedaz swój obiektyw, aparat?
Pozdrawiam.

Maciej
10-11-2006, 20:49
Witam.
Myślę, że za aparat możesz dostać do 200zł, ale nie wiem dokładnie, strzelam
A "D" w obiektywie znaczy, że pokazuje on ile metrów od Ciebie jest dany obiekt. I jak dla mnie żadna to różnica, czy obiektyw ma "D" czy go nie ma, zwłaszcza, że starsze modele aparatów tego nie obsługują. Najlepiej jeszcze jak obiektyw jest made in Japan. Sailor mi napisał tak:
"... jesli sie nie myle to wersje wygladaly nastepujaco:
1 - z szybka bez D made in japan
2 - bez szybki bez D made in japan
3 - bez szybki z D made in japan
4 - bez szybki z D made in china

choc jak znam zycie to jeszcze cos w miedzyczasie made in china sie pojawilo. osoiscie posiadam wersje 2. rzezi okrutnie, pracuje jak traktor ale wciaz bezproblemowo i niezawodnie. optycznie bez zarzutu."

I ta pierwsza wersja jest mechanicznie najlepsza i tak jak leci w dół po kolei, ale optycznie wszystko jest to samo.
I nieważne czy z "D" czy bez, używany chodzi ok. 450 zł. Ja przykładowo kupiłem ostatnio bez "D" made in Japan (i to jest właśnie ta druga wersja) za 450 zł i jestem zadowolony. :)
Pozdrawiam.

slash1
10-11-2006, 23:25
Moj obiketyw jest Made in Japan, przynajmniej tak na nim pisze :)
Dzieki za odpowiedź.

Maciej
11-11-2006, 11:14
To masz tą drugą wersję obiektywu, jak i ja. :)
Pozdrawiam.

sokrates
13-11-2006, 14:33