PDA

Zobacz pełną wersję : Jak zrobić czarno-białe zdjęcie i nie tylko ??

luk3534
05-02-2010, 22:16
Witam serdecznie wszystkich:)
Chciałem zaznaczyć i przywitać się ze wszystkimi ponieważ jestem tutaj nowy na forum. Mam pytanie jak można zrobić zdjęcie czarno białe Nikonem D3000 bo wiem że jest opcja zmienić zdjęcie już zrobione a mnie interesuje czy jest opcja by robić odrazu czarno-białe. Następne pytanie to chciałem np sfotografować księżyc a na lcd wyświetla mi komunikat obiekt jest za ciemny jak można zrobić foto takie?Prosiłbym o odp

i proszę o wyrozumiałość ale jestem laikiem chce się nauczyć robić ładne zdjęcia ale nie wiem czy ma opcje typu zdjęcia czarno-białe:)

zyrafal
05-02-2010, 22:22
A instrukcji zapewne nie masz... :neutral:

luk3534
05-02-2010, 22:29
no mam ale tam nie ma:(

MARTINK
05-02-2010, 22:33
W photoshopie.

jackrabbit
05-02-2010, 22:34
no mam ale tam nie ma:(

jasne, nie jest tez napisane co znaczy "obiekt jest za ciemny"?

Pietern
05-02-2010, 22:35
Menu
Ustaw przetwarzanie obrazu
Monochromatycznie...
Piotr

mmac
05-02-2010, 22:36
Czy we wbudowanym trybie podręcznika Guide Mode nic o tym nie ma? :lol: Naprawdę warto poczytać ten papierowy!
Najkrócej: przekręć to kółko na górze korpusu na literkę M. Wtedy aparat cię nie powstrzyma przed zrobieniem zdjęcia. Co zrobić, aby było widać księżyc? Przeczytać instrukcję.
Może uznasz to za cholerne wymądrzanie się. Ale instrukcja jest właśnie dla nowych i początkujących. Księżek o podstawach fotografowania jest też sporo. Chociażby Bryan Peterson Ekspozycja bez tajemnic. Napisane bardzo, bardzo przystępnie.
Życzę powodzenia i dużo radości z nowego aparatu. Pozdrawiam.

luk3534
05-02-2010, 22:43
ok dzięki ale monochromatyczność to już używałem, ale to służy do zmiany foto już zrobionego, ale nie ma opcji by włączyć by robić zdjęcia czarno-białe. a tak ogólnie co myślicie o zakupie moim mam z obiektywem 18-55VR ??

Pietern
05-02-2010, 22:51