PDA

Zobacz pełną wersję : Pilne! Zdjęcia bez profesjonalnego sprzętu.

Altiria
03-02-2010, 20:29
Witam wszystkich Nikoniarzy. :)
Z racji, że przy moim ostatnim pytaniu pojawiło się mnóstwo przydatnych odpowiedzi, liczę, że tym razem będzie tak samo. Sprawa jest prosta: muszę zrobić sesję (jeśli można to tak nazwać w moim wykonaniu) w pomieszczeniu, a nie dysponuję żadnym profesjonalnym wyposażeniem studyjnym. Nie mam nawet dodatkowej lampy, jedynie aparat, obiektyw, statyw i głowę pełną pomysłów. Zdjęcia są potrzebne do castingu modelek; zrobiłam koleżance małą sesję latem (gitarka i te sprawy) i zakwalifikowała się do następnego etapu. Teraz potrzebne są zdjęcia w stroju kąpielowym, a wiadomo, że mamy styczeń i raczej w plenerze nie da się nic załatwić. Poprosiła mnie oczywiście o zrobienie tych zdjęć, a ja niestety jeśli chodzi o studio jestem zielona i nie wiem, co by mogło nam zastąpić te wszystkie akcesoria zawodowych fotografów. Chodzi mi oczywiście o przedmioty, które są w każdym domu - prześcieradła, parasolki, różne lampki itp., żeby kolory wyszły naturalne. Mam nadzieję, że ktoś będzie miał jakiś pomysł. :mrgreen:
Jeśli chodzi o sam casting, to wszystko zostało sprawdzone przez rodziców dziewczyny, więc raczej nie ma mowy o żadnym oszustwie czy wykorzystaniu zdjęć do własnych celów (o zgrozo).
Liczę na szybkie odpowiedzi, bo zdjęcia muszę wykonać w ciągu najbliższych dwóch, trzech tygodni.
Pozdrawiam. :)

Karl Johansson
03-02-2010, 20:39
Oświetlenie - weź ze dwie - trzy lampki, a zdjęcia rób w bw, co pozwoli zamaskować nieco szum wynikający z większej czułości użytej :]
Białe prześcieradła możesz użyć w roli zmiękczaczy światła (choć do tego przydałyby się mocniejsze żarówki...)
Prześcieradła możesz też, od biedy, użyć jako tła - chyba, że masz w swojej głowie pomysły na strój kąpielowy w otoczeniu domowym (w wannie na przykład ;P).
Wykorzystaj też światło z okna - bardzo fajne efekty może dać.