Zobacz pełną wersję : Prośba o pomoc z wyborem analoga !!!
Witam!!!
Jestem początkującym fotografem-amatorem,zdecydowałem się na naukę z aparatem analogowym w systemie Nikona.Bardzo ważnym kryterium jest dla mnie aby korpus posiadał możliwośc zapamiętywania parametrów naświetlania !!!Funkcję taką posiada Minolta Dynax 7.Mam pytanie czy w ofercie Nikona jest body oferujące takie możliwości?Zamierzałem nabyć F90X lub F80 ale nie wiem czy w tych modelach istnieje możliwośc zapamiętywania parametrów naświetlania !!!.Modele te interesują mnie ze względu na atrakcyjną cene na ryku wtórnym.Może ktoś z Państwa potrafi mi pomóc w tej sprawie.Z góry dziękuje
Witam.
Nie znam się na korpusach Minolty, ale nie do końca rozumiem o co chodzi (zapamiętywanie parametrów naświetlania).
Może chodzi po prostu o pamięć ekspozycji? w tą funkcję jest wyposażony praktycznie każdy nowoczesny korpus (może poza tymi najprostrzymi). Ogólnie, funkcja ta oznaczona jest symbolem AE-L. Z tych dwóch korpusów polecałbym F 90X - solidniejszy i może pracować z manualnymi obiektywami, a te są zazwyczaj tańsze i często lepsze.
Proszę się zastanowić jeszcze nad F-100 i F-4. Obecnie na Allegro można je całkiem tanio kupić. A poza tym bardzo dobrym wyborem i chyba najtańszym jest F-801 lub F-801s (dodatkowo pomiar punktowy).
Pozdrawiam.
Temat wałkowany wiele razy
Jeśli chodzi o pamięć ekspozycji to odopwiedział ci już solt70
Poczytaj te wątki
http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=9685 (http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=9685)
http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=13042 (http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=13042)
http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=13015
Jeśli to nie wystarczy to jest tego duzo więcej, wystarczy tylko na dole strony ustawić wyświetlanie postów od początku i będziesz miał co czytać cały dzień.